کد خبر: ۴۸۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸ 14 October 2019

بررسی عملکرد شهر داران با بازدید ساختمان های درحال ساخت

مدیر کل هماهنگی امور مناطق شهرداری از پایان دور دوم نظارت‌های ستادی اداره کل امور مناطق شهرداری تهران خبر داد و گفت: در ۱۰ ماه با حضور در نواحی شهر تهران عملکرد شهرداران نواحی را بررسی کردیم.
 به گزارش سازه نیوز،‌ مصطفی موسوی لاری در خصوص دومین دور نظارت‌های دوره‌ای مناطق 122 گانه شهرداری تهران گفت: این طرح از سال گذشته برای نظارت بهتر بر عملکرد شهرداران نواحی با محوریت نظارت بر حوزه نگهداشت شهر و خدمات شهری اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه این دور با تمرکز بر شهرسازی برگزار شد، افزود: در 10 ماه حدود 315 ساختمان در حال ساخت، 113 اسکان کارگری، 119 سرای محله، 182 بوستان و 82 پل عابر پیاده را بازدید و عملکرد شهرداران نواحی در این حوزه را بررسی کردیم.

مدیر کل هماهنگی امور مناطق شهرداری با بیان اینکه پیش از این نظارت ستادی بر نواحی شهرداری متمرکز نبود، عنوان کرد: در دور اول این بازدیدها تمرکز بر مسائل مرتبط با حضور و استفاده خانواده در فضاهای شهری به خصوص بوستان ها بود البته در این دوره تقسیم کار صورت گرفت و معاونین اداره کل هماهنگی امور مناطق هم هر یک حضور و نظارت بر حوزه های اجتماعی، نگهداشت، مالی و برنامه ریزی را داشتند و در نهایت در 10 ماه عملکرد شهرداران نواحی در تمام این حوزه‌ها بررسی شد.

موسوی لاری هدف از این نظارتها را بررسی عملکرد شهرداران نواحی و بهبود وضعیت اداره شهر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حدود 60 هزار پرونده ماده صد در شهرداری تهران داریم که اگر نظارت های مستمر و دقیق نواحی انجام می شد، شاید بسیاری از این پرونده‌ها به ماده 100 نمی رسید.

بنا براعلام شهرنوشت، وی تصریح کرد: دور سوم بازدیدهای دوره‌ای نواحی 122 گانه را بعد از اربعین آغاز می کنیم. این دور با محوریت پروژه‌های دارای اولویت در سال 98 است و هفته‌ای دو روز بازدید خواهیم داشت.


منبع: ایسنا