کد خبر: ۴۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸ 16 October 2019

کاهش محسوس قیمت در بزرگ متراژها

نایب رئیس اتحادیه املاک گفت: بازار مسکن در شرایط رکود غیرتورمی قرار دارد و تا پایان سال شاهد کاهش ۴۰ درصدی قیمت خواهیم بود.
 به گزارش سازه نیوز، حسام عقبایی نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه بازار مسکن در 2 سال گذشته شاهد رشد قیمتی صد در صدی بوده است، گفت: در حوزه خرید مسکن در برخی از مناطق قیمت‌ها رشد 120 درصدی داشته که همین موضوع زمینه‌ساز ایجاد شرایط رکود تورمی در بخش مسکن بوده است.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران با اشاره به اینکه در پنج ماهه ابتدای امسال رکود بازار مسکن شدت یافته است، گفت: میزان معاملات در تابستان امسال کاهش 80 درصدی داشته که باعث ایجاد مشکلات بسیار زیاد در حوزه مسکن شده است.

عقبایی بیان کرد: کاهش 80 درصدی معاملات مسکن در 25 سال گذشته بی‌سابقه بوده و از سوی دیگر رشد نامتعارف قیمت‌ها باعث شده است که خرید و فروش از حالت عادی خود خارج شود.

او اظهار کرد: در شرایط رکود و تورمی بازار مسکن، قیمت‌ها و معاملات کاملا غیرعادی بوده به طوری که میزان معاملات خرید و فروش در این شرایط نه تنها کاهش یافته بلکه بسیاری از سرمایه‌گذاران هم از بازار مسکن خارج شدند.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران با اشاره به اینکه زمستان و سردی معاملات به بازار مسکن زودتر از سال‌های گذشته وارد شده است، گفت: سردی معاملات و رکود در این بازار امسال از اواخر تابستان وارد بخش مسکن شده و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در آینده‌ای نزدیک بازار مسکن شاهد کاهش قیمت خواهد بود.

عقبایی با اشاره به اینکه در متراژ‌های بالا قیمت‌ها تا 40 درصد و در متراژ‌های کوچک تا مرز 30 درصد کاهش می‌یابد، افزود: در پاییز و زمستان امسال ریزش قیمت‌های مسکنی و روند نزولی معاملات همچنان تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

او درباره بازار اجاره هم، گفت: وضعیت بازار اجاره در پاییز و زمستان امسال در مقایسه با سایر سال‌ها سردتر خواهد بود به طوری که در این بخش قیمت‌های اجاره نسبت به سال‌های گذشته ارزان‌تر خواهد شد.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران با اشاره به اینکه در حوزه خرید و فروش میزان رشد قیمتی پایین‌تر از نرخ تورم عمومی کشور خواهد بود، افزود: با کاهش نرخ تورم و ارزان شدن قیمت‌ها بازار مسکن به قیمت واقعی خود نزدیک‌تر خواهد شد. در صورتی که شرایط به همین روال ادامه یابد، امسال پاییز و زمستان ارزان‌تری را در بخش مسکن شاهد خواهیم بود.

او اظهار کرد: در شرایط کنونی فروشندگان بخش مسکن سودشان را کمتر می‌گیرند و از سوی دیگر سعی دارند ملک خود را به دلیل رکودی که در بازار وجود دارد به فروش برسانند.


منبع: موج