کد خبر: ۴۸۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸ 16 October 2019

۱۱۰ هکتار زمین روستایی خراسان جنوبی به تملک بنیاد مسکن درآمد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از تملک ۱۱۰ هکتار زمین روستایی استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
به گزارش سازه نیوز، علی اصغر آسمانی مقدم اظهار داشت: به منظور برنامه ریزی و اتخاذ سیاست‌های مناسب برای تامین اراضی مسکونی مورد نیاز توسعه آتی کالبدی روستایی طرح تملک و واگذاری اراضی روستایی توسط بنیاد مسکن اجرا می شود.

وی، جلوگیری از تصرف غیرقانونی اراضی ملی و دولتی، تامین نیاز مسکونی روستاییان، جلوگیری از پراکنده‌ سازی منازل روستایی، حفظ اراضی و باغ های روستایی و نظارت بر ساخت و سازهای روستایی را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: در همین راستا طی شش ماه نخست امسال بیش از 110 هکتار زمین در روستاهای استان به تملک بنیاد مسکن درآمده است.

واگذاری 342 قطعه زمین در روستاهای استان

آسمانی مقدم همچنین از واگذاری 342 قطعه زمین در روستاهای استان خبر داد و گفت: زمین های واگذاری برای کاربری های متعدد روستایی در جهت توسعه روستا در نظر گرفته شده است.

وی، صدور اسناد مالکیت در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت را یکی دیگر از وظایف این سازمان عنوان کرد و گفت: در این راستا نیز طی شش ماه گذشته تاکنون بیش از 420 جلد سند شهری و روستایی صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به وجود 918 روستای بالای 20 خانوار در استان، بیان داشت: از این تعداد تاکنون برای 886 روستا طرح هادی روستایی تهیه شده است.

به گفته آسمانی مقدم از این تعداد نیز تاکنون طرح هادی در 540 روستا اجرا و در این ارتباط تاکنون بالغ بر 131 میلیارد و 695 میلیون ریال هزینه شده است.


منبع: مهر