کد خبر: ۴۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۱ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸ 20 October 2019

بازار مسکن همچنان میل به کاهش دارد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: کاهش میزان معاملات مسکن در ۷ ماه اخیر نشان می دهد که این بازار همچنان در رکود قرار داشته و قیمت ها در مسیر تنزل قرار دارد.
 به گزارش سازه نیوز، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به روند کاهشی معاملات مسکن در یک سال اخیر، گفت: در شرایط کنونی شاهدیم که معاملات مسکن هر ماه نسبت به ماه گذشته کاهش یافته و این روند همچنان ادامه دارد.

کاهش 55 درصدی معاملات مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مطابق آمار اتحادیه مشاوران املاک تهران میزان معاملات خرید و فروش مسکن در مهرماه سال جاری  در کل کشور حدود 16 هزار و 400 قرارداد بوده است که این آمار نشان دهنده کاهش 55 درصدی معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

قیمت مسکن در مسیر تنزل؛ کاهش میزان معاملات مسکن در 7 ماه اخیر

وی گفت: کاهش میزان معاملات مسکن در 7 ماه اخیر نشان می دهد که این بازار همچنان در رکود قرار دارد و قیمت ها در مسیر تنزل قرار دارد.

افزایش دو برابری ساخت و ساز مسکن

نکته قابل توجه این است که با کاهش 50 درصدی معاملات مسکن و کاهش چشمگیر قیمت ملک، میزان ساخت و ساز در کشور حدود دو برابر افزایش یافته است
کیانپور ادامه داد: نکته قابل توجه این است که با کاهش 50 درصدی معاملات مسکن و کاهش چشمگیر قیمت ملک، میزان ساخت و ساز در کشور حدود دو برابر افزایش یافته است.

قیمت مسکن بیش از گذشته کاهش خواهد یافت

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: معاملات بازار مسکن نشان می دهد که قیمت مسکن بیش از گذشته کاهش خواهد یافت، چرا که با کاهش معاملات و افزایش تولید و عرضه مسکن، قیمت ها متعادل می شود.

بازار مسکن با کاهش قیمت به صورت تدریجی رونق می گیرد

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر می رسد که با کاهش قیمت مسکن، بازار به صورت تدریجی رونق گرفته و این مسئله هم به نفع تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان خواهد بود./ منبع: خانه ملت