کد خبر: ۴۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸ 21 October 2019

افزایش ساخت و ساز در تهران طی دو دهه اخیر

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: حدود ۷۰ درصد از ساختمان‌های شهر تهران کمتر از ۴۰ سال عمر دارند و این آمار نشان می‌دهد که این ساختمان‌ها در ۲ دهه اخیر ساخته شده‌اند.
به گزارش سازه نیوز، اسماعیل نجار در حاشیه نشست تخصصی بهسازی لرزه‌ای نسبی ساختمان‌های متداول شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ارتقای ایمنی ساختمان‌ها نقش مصالح و نظارت حائز اهمیت است اظهار داشت: در این شرایط باید به  مسئله ایمنی و رعایت استاندارد مصالح در ساخت و سازها توجه کنیم و این بی توجهی موجب می شود که ساختمانی با عمر کم در برابر زلزله آسیب ببیند.

وی تاکید کرد: باید ساخت و سازها در کشور به گونه‌ای انجام شود که یک ساختمان حداقل 80 سال عمر کند و همچنین تا 100 سال داوم داشته باشند و در کشورهای جهان و حتی کشور خودمان ساختمان هایی داریم که با قدمت بیش از 100 سال همچنان فعال هستند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: راهکارهای مختلفی برای کاهش خسارت در زمان زلزله داریم که یکی از این راهکارها بحث آموزش است که متولی اصلی آن صدا و سیما است.

به گفته وی، شاهد بودیم که در زلزله ملارد شهروندان تهرانی رفتاری از خود نشان دادند که مناسب نبود و این نشان از عدم آموزش‌های لازم داشت به همین دلیل از صدا و سیما می‌خواهیم که با توجه به شرایط کشورمان بیشتر به این موضوع توجه کند.

نجار خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات مناسب که در حوزه آموزش انجام شده سهم آموزش در بحران حدود 10 درصد است که باید ارتقاء پیدا کند.


منبع: ایرنا