کد خبر: ۴۸۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸ 21 October 2019

تقویت صنایع کشتی‌سازی داخلی

نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: مصوبات مجلس باید در راستای تقویت صنایع کشتی سازی داخلی کشور باشد.
 به گزارش سازه نیوز،  حسین هاشمی تختی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر ۷ تن از اعضای فراکسیون دریایی مجلس به بندرعباس، اظهار کرد: طی ۳ ساله اخیر یکی از جدی‌ترین مباحث ما در کمیسیون عمران مجلس و کمیته بندری و دریایی و همین طور فراکسیون دریایی کشور، بررسی نقش و جایگاه صنایع کشتی‌سازی کشور و امکان سنجی توسعه آنها برای رفع نیازهای داخلی بود.

وی افزود: روز گذشته  فرصتی دست داد تا از صنایع کشتی‌سازی مستقر در هرمزگان و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های هر کدام از واحدها بازدید جامعی داشته باشیم و سطح توانمندی هر کدام از بخش‌ها نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: با فعال کردن بیش از پیش این صنعت در کشور نه تنها قادر خواهیم بود که اقتصاد ملی‌مان را بر پایه ظرفیت‌های دریامحور تقویت کنیم بلکه می‌توانیم افق‌های تازه‌ای از رشد و پیشرفت را در پیش روی استان قرار داد.

هاشمی تختی گفت: بزودی جلسه مشترکی پیرامون همین مباحث در کمیسیون عمران و با حضور اعضای فراکسیون دریایی و کمیته بندری و صنایع دریایی برگزار خواهیم کرد که ماحصل آن را هدف‌گذاری تصویب مصوباتی قرار خواهیم داد که تقویت‌کننده صنایع کشتی‌سازی داخلی باشد.

وی عنوان کرد: امکان حمایت‌های مالی از منابع مختلف برای رونق این صنعت را نیز بررسی خواهیم کرد و در خصوص ایجاد مرز رسمی در محدوده این منطقه را نیز مورد پیگیری قرار خواهیم داد.

وی از مزایای ابجاد مرز رسمی در صنایع کشتی سازی و فراساحل در هرمزگان را کاهش هزینه تمام شده ساخت و تعمیر کشتی‌ها عنوان و اظهار کرد: در این سفر همچنین فرصتی بدست آمد تا  قانون صنایع دریایی را مورد بررسی بیشتری قرار دهیم و آن بخش‌هایی که دولت اجرا نکرده را احصاء و برای عملیاتی شدن ، تذکر دهیم.


منبع: مهر