کد خبر: ۴۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸ 22 October 2019

لایروبی سیل بندها نیازمند خاک است

فرماندار حمیدیه بر لزوم لایروبی رودخانه کرخه در مقطع این شهر برای پیشگیری از سیلاب احتمالی تاکید کرد.
به گزارش سازه نیوز ، شاهین هاشمی با اشاره به احتمال وقوع سیلاب در ماه‌های آینده، اظهار کرد: در پی سیلاب اخیر، سیل‌بندهای کرخه در مسیر حمیدیه در بخش‌هایی دچار شکستگی شده‌اند که باید ترمیم شوند؛ در مجموع ۴۰ کیلومتر سیل‌بند در محدوده حمیدیه وجود دارد که ۱۵ کیلومتر از این سیل‌بندها در اولویت ترمیم هستند.

وی افزود: مقرر شده سازمان همیاری شهرداری‌های خوزستان ترمیم سیل‌بندها را انجام دهد که تنها بحث‌های فنی پیش از آغاز کار مانده است و با توجه به اینکه اغلب سیلاب‌ها در فروردین یا اردیبهشت ماه رخ می‌دهد، زمان باقی مانده برای ترمیم سیل‌بندها کافی است.

فرماندار حمیدیه ادامه داد: برای ترمیم سیل‌بندها به خاک نیاز است و با توجه به وجود مناطق شنی در حمیدیه، با مشکل کمبود معدن خاکی مواجه هستیم که موضوع تامین خاک برای سیل‌بندها در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر لزوم لایروبی کرخه در مقطع شهر حمیدیه برای پیشگیری از سیلاب احتمالی، عنوان کرد: متولی لایروبی رودخانه‌ها سازمان آب و برق خوزستان است و لایروبی رودخانه کرخه در مقطع شهر حمیدیه اولویت ما است. در مجموع با توجه به برنامه‌ریزی برای ترمیم سیل‌بندها و مدیریت سدها امیدواریم اتفاق خاصی در خصوص سیل در حوزه کرخه رخ ندهد.


منبع: ایسنا