کد خبر: ۴۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸ 22 October 2019

توزیع ثروت در سایه گسترش تعاونی‌ها

استاندار خوزستان گفت: نمی‌شود شعار عدالت داد اما به ساز و کارهای آن کم توجهی کنیم از این رو تعاون و تعاونی‌ها را باید گسترش داد تا ثروت توزیع شود و همواره سعی کنیم در این مسیر حرکت کنیم.
 به گزارش سازه نیوز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان امروز (۲۹ مهرماه) با حضور در مرکز اتاق تعاون اهواز با رئیس و اعضای این اتاق دیدار و گفت‌وگو کرد و در این دیدار اظهار کرد: دین ما به اصل عدالت تاکید ویژه‌ای داشته است و تعاون و تعاونی‌ها هم نمود و جلوه‌ای از همین عدالت هستند.

وی افزود: نمی‌شود شعار عدالت داد اما به ساز و کارهای آن کم توجهی کنیم از این رو تعاون و تعاونی‌ها را باید گسترش داد تا ثروت توزیع شود و همواره سعی کنیم در این مسیر حرکت کنیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: استان ما با توجه به اینکه یک استان مرزی است، زمینه و بستر برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی در آن زیاد است و یکی از ظرفیت‌های مهم استان و منطقه آزاد اروند است.

شریعتی ادامه داد: ما سال گذشته یک تسهیل مقرر کردیم و آن این بود که باوجود همه مسائل و موانعی که بود اجازه دادیم تا شهروندان عراقی بتوانند بدون ویزا و محدودیت در منطقه آزاد اروند تردد کنند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: روزانه حدود ۷ تا ۸ هزار شهروند عراقی وارد منطقه آزاد اروند و از آن خارج می‌شوند که فرصت بی‌نظیری برای آبادان و خرمشهر جهت توسعه گردشگری به شمار می‌رود.

وی گفت: بخش تعاون هم می‌تواند از ظرفیت منطقه آزاد اروند استفاده و بازارچه‌ها و مراکز خریدی در مرز مستقر کند تا شهروندان عراقی بتوانند خریدهای خود را از مرز نیز انجام دهند. همچنین آمادگی داریم که در صورت نیاز، برگزاری نمایشگاه تعاون در عراق را برای شما هماهنگ کنیم.

شریعتی عنوان کرد: از طریق اداره‌کل راه و شهرسازی استان موضوع اختصاص زمین برای ساخت یک مرکز در خور شان برای اتاق تعاون اهواز را پیگیری خواهم کرد.


منبع: ایسنا