کد خبر: ۴۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸ 22 October 2019

ضرورت اصلاح ساختار ساختمان سازی

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به اینکه با افزایش عمر مساکن، قیمت خرید آن ها نیز کاهش می یابد، با تصمیم وزارت راه برای بالا بردن عمر خانه جهت دریافت تسهیلات، عده بیشتری از خریداران می توانند از تسهیلات استفاده کنند.
به گزارش سازه نیوز، حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن برای ارائه تسهیلات به مساکن با عمر 25 سال، گفت: تاکنون حداکثر عمر بنا برای دریافت تسهیلات خرید مسکن حدود 15 سال بود، حال با تصمیم وزارت راه قرار است که به مساکن تا عمر 25 سال وام پرداخت شود که این مسئله می تواند در افزایش رونق بازار تأثیرگذار باشد.

تلاش وزارت راه برای افزایش قدرت مالی خریداران مسکن

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دو سال اخیر با افزایش چشمگیر قیمت مسکن، عملا قدرت مالی خریداران برای تأمین مسکن کاهش یافت و این مسئله عملا بازار را به سمت وضعیت رکودی سوق داد، حال وزارت راه و شهرسازی در تلاش است که از بازارهای مختلف برای افزایش قدرت مالی خریداران استفاده کند.

با توجه به اینکه با افزایش عمر مساکن، قیمت خرید آن ها نیز کاهش می یابد، با تصمیم وزارت راه برای بالا بردن عمر خانه جهت دریافت تسهیلات، عده ای بیشتری از خریداران می توانند از تسهیلات استفاده کنند
خسته بند ادامه داد: با توجه به اینکه با افزایش عمر مساکن، قیمت خرید آن ها نیز کاهش می یابد، با تصمیم وزارت راه برای بالا بردن عمر خانه جهت دریافت تسهیلات، عده  بیشتری از خریداران می توانند از تسهیلات استفاده کنند.

مسکن در هیچ جای دنیا با عمر 25 سال فرسوده محسوب نمی شود

وی تصریح کرد: در هیچ جای دنیا مسکن با عمر 25 سال فرسوده محسوب نمی شود، اما در ایران، خانه با عمر 25 تا 30 سال فرسوده محسوب شده و به همین علت متقاضیان از دریافت تسهیلات خرید این گونه مساکن محروم می شدند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی در کشورهای اروپایی و پیشرفته، عمر مفید یک ساختمان بالای یکصد سال است، اما در کشورمان بعد از گذشت چندین سال، خانه دچار فرسودگی می شود، این مسئله نشان دهنده ضرورت اصلاح ساختار ساختمان سازی، نظام مهندسی و تقویت نظارت بر روند ساخت و ساز است.

ضرورت ارتقای کیفیت مصالح ساختمانی برای افزایش طول عمر مساکن

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: یکی دیگر از عوامل فرسودگی زودرس مساکن در ایران، کیفیت مصالح ساختمانی است که باید در این راستا نیز راستی آزمایی دقیقی صورت گیرد./منبع:خانه ملت