کد خبر: ۴۸۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۸ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸ 23 October 2019

۹ آبان، آغاز به کار نمایشگاه الکامپ خوزستان

رئیس نظام صنفی رایانه ای استان خوزستان گفت: چهارمین نمایشگاه تخصصی کامپیوتر، فناوری اطلاعات و ارتباطات و دولت الکترونیک از ۹ تا ۱۲ آبان ماه در اهواز برپا می شود.
به گزارش سازه نیوز ، علیرضا صفائی در نشست خبری نمایشگاه الکامپ خوزستان که امروز، یکم آبان ماه در محل استانداری در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: چهارمین نمایشگاه تخصصی کامپیوتر، فناوری اطلاعات، ارتباطات و دولت الکترونیک از ۹ تا ۱۲ آبان ماه در اهواز برپا می شود و ساعت بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ شب است.

وی افزود: بیش از ۳۰ شرکت خصوصی در این  نمایشگاه شرکت کردند و ثبت نام تا یک یا دو روز آینده ادامه خواهد داشت. 

صفائی تصریح کرد: همچنین بیش از۲۰ استارت آپ و بیش از ۳۰ ارگان دولتی در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد. در این نمایشگاه از دو طرح رونمایی خواهد شد که شامل طرح آموزش تا اشتغال -که با حمایت استانداری شکل گرفته وهدف اصلی آن اشتغالزایی است - و طرح رونمایی از ماهنامه تخصصی کامپیوتر و فناوری اطلاعات تحت عنوان پویا تکنولوژی کارا می شود که این ماهانه به صورت الکترونیکی و نسخه چاپی منتشر می شود.

رئیس نظام صنفی رایانه ای استان خوزستان ادامه داد: چهار تفاهم نامه قطعی شده است و دو تفاهم نامه در حال نهایی شدن هستند. این تفاهم نامه ها با سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، دانشگاه شهید چمران، دانشگاه شهید بهشتی و بانک رسالت هستند. همچنین تفاهم نامه هایی که هنوز قطعی نشده اند با پارک علم و فناوری خوزستان در راستای فعالیت دو جانبه  بیشتر و با سازمان فنی و حرفه استان خواهند بود.

صفائی در پایان با تشکر از استانداری خوزستان به جهت حمایت هایی که داشته است، گفت: امیدوارم نواقصی که در سال های گذشته داشتیم را به حداقل برسانیم و نمایشگاهی در خور استان خوزستان برگزار کنیم.

طیبه اسماعیلی مشاور استاندار خوزستان در حوزه فناوری اطلاعات نیز در این نشست اظهار کرد: امسال نمایشگاه الکامپ از ۹ تا ۱۲ آبان در محل نمایشگاه بین المللی اهواز برگزار می شود و مفتخر هستیم که پتانسیل های ارزشمند استان را به نمایش بگذاریم. این نمایشگاه در قالب بخش های شرکت های خصوصی، دولت الکترونیک و بخش استارت آپ ها برگزار می شود.

رونمایی از طرح ملی نوآفرین در چهارمین نمایشگاه الکامپ خوزستان

علی صالح نساج مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: سیاست دولت در راستای توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال این است که طرح های فناورانه را طوری پرورش دهد که منجر به اشتغال با هزینه کم باشد. حمایت هایی که وزارت ارتباطات در این عرصه در خوزستان انجام داده است در راستای شناساندن قابلیت های شرکت های درون استانی به بقیه مجموعه ها است؛ در این راستا ما از استان های دیگر هم دعوت کردیم تا در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

وی افزود: در این نمایشگاه رونمایی از "طرح ملی ایران نوآفرین" را داریم که در زمینه اشتغال است و شش طرح حمایتی دارد که شامل طرح حمایت از شرکت های نوپا با تخصیص وام، ایجاد مراکز شتاب دهنده که در مجموعه های مختلف می توانند تشکیل شوند، حمایت در زمینه ایجاد صندوق حمایت در زمینه کسب و کارهای فناورانه، حمایت از پلتفرم های کسب و کار و همچنین حمایت از اصنافی که در حوزه فناوری کار می کنند، می شود؛ به این صورت که به ازای هر فردی که استخدام می کنند، وام به آن ها تعلق می گیرد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان با بیان اینکه از همه اقشار جامعه دعوت می کنم تا در این نمایشگاه حضور پیدا کنند، ادامه داد: برای توسعه اشتغال در روستاها نیز سعی کردیم زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه کسب و کارهای مجازی را فراهم کنیم و در فازهای مختلف و بر اساس جمعیت، روستاها پوشش داده شدند.


منبع: ایسنا