کد خبر: ۴۸۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۸ 28 October 2019

حذف دلالان از خرید و فروش مسکن مهر

 هدایت گفت: ۲ هزار دلال در مسکن مهر پردیس از طریق ایجاد بنگاه‌های معاملات مسکن با همکاری نیروی انتظامی این مشکل برطرف شد.
 به گزارش سازه نیوز، مهدی هدایت مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس  با بیان اینکه شهر جدید پردیس به دلیل نزدیک بودن به شهر تهران ظرفیت‌های بسیار زیادی برای جذب متقاضی دارد، گفت: آب و هوای مطلوب و تحویل به موقع بسیاری از واحد‌های مسکن مهر باعث شده که میزان جذب متقاضی در این شهر نسبت به سایر شهر‌ها بیشتر باشد.

او با بیان اینکه 82 هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس هدف گذاری شده است، گفت: بخش عمده‌ای از این واحد‌ها به متقاضیان تحویل داده شده و همین موضوع باعث شده که پای دلالان و بیگانگان به این شهر باز شود.

هدایت با اشاره به اینکه تعداد بنگاه‌های معاملات املاک در شهر جدید پردیس به دلیل موقیعت مسکنی آن افزایش یافته است، گفت: بنگاه‌هایی که به صورت قانونی فعالیت می‌کنند طبق نظام صنفی مشکلی ندارند، اما افزایش تعداد بنگاه‌های غیر مجاز باعث شده که بیش از 2 هزار نفر دلال سرپایی در شهر جدید پردیس رفت و آمد کنند.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس توضیح داد: حضور دلالان باعث شده که بسیاری از مالکان واحد‌های مسکن مهر واحد‌های خود را با قیمت‌های بسیار پایینی به فروش برسانند و این خود باعث ایجاد مشکلات زیادی برای متقاضیان شده است.

او یادآور شد: دلالان سعی می‌کنند واحد‌های مسکن مهر را با قیمت‌های پایین از دست متقاضیان خارج کنند و با ایجاد یک جریان این واحد‌ها را با قیمت‌های بسیار بالا به افراد دیگر بفروشند.

هدایت تاکید کرد: وجود دلالان زمینه ساز نا امن شدن محیط کارگذاری شد به طوری که هر فرد با مراجعه به کارگذاری  به دلیل فشاری که دلالان می‌آوردند مجبور به فروش واحد خود می‌شوند از سوی دیگر این دلالان برای کارمندان کارگذاری مزاحمت‌های بسیاری ایجاد کردند.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تاکید کرد: در روز‌های اخیر این دلالان به صورت غیر متعارف به افراد و کارگذاری حمله کردند که باعث ایجاد دعوا و بر هم خوردن محیط شد و با همکاری نیروی انتظامی و دادستانی این مشکل بلافاصله برطرف و دلالان دستگیر شدند.

او تاکید کرد: در چند وقت اخیر حضور دلالان در این مناطق بسیار زیاد شده که در روز‌های گذشته با همکاری نیروی انتظامی و دادستانی این مشکل برطرف و پای دلالان از شهر جدید پردیس قطع شد.