کد خبر: ۴۸۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸ 30 October 2019

رونمایی از اپلیکیشن مکان‌های مناسب‌سازی شده برای معلولان

عضو شورای اسلامی شهر تهران از آغاز به کار اپلیکیشن راهنمای مکان‌های مناسب‌سازی شده شهر برای معلولان در روز جهانی معلول خبر داد.
 به گزارش سازه نیوز، زهرا نژاد بهرام عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص رونمایی از نقشه راهنمای تمام مکان مناسب‌سازی شهر تهران برای معلولان گفت: این نقشه قرار است در قالب یک اپلیکیشن بر روی موبایل‌های هوشمند نصب شود.

وی گفت: سازمانفناوی و اطلاعات شهرداری تهران از چندی قبل طراحی و ساخت این اپلیکیشن را آغاز کرده و معابر، بوستان‌ها، ساختمان‌های تحت تملک شهرداری،‌ ایستگاه‌های اتوبوس، مترو، میادین میوه و تره‌بار،‌ فروشگاه‌های شهروند و... در آن جانمایی شده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سؤال که کدام دسته از معلولان می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند، گفت: فعلا در گام اول معلولینی می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند که قدرت بینایی خود را از دست نداده باشند و اصطلاحاً این اپلیکیشن هنوز برای افراد نابینا مناسب‌سازی نشده است.

زهرا نژادبهرام در پاسخ به این سؤال که چه تعداد مکان در این اپلیکیشن جانمایی شده است، گفت: این اپلیکیشن قرار است به مرور و هر زمانی که یک مکان عمومی مناسب‌سازی می‌شود به روز شده و اطلاعات آن مکان بهسازی شده، در آن ثبت شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سؤال که به طور کلی وضعیت مناسب‌سازی شهر تهران برای معلولان را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: من پیش از این هم اعلام کردم که وضعیت شهر امروز برای تردد معلولان و گذران امورات آنها مناسب نیست.

وی گفت: اما علی‌رغم اینکه این شرایط امروز مناسب نیست، ستاد مناسب‌سازی فضاهای عمومی برای شهروندان گام به گام در حال حرکت است و مسیر خوبی را برای مناسب‌سازی طی می‌کند.


منبع: فارس