کد خبر: ۴۸۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸ 30 October 2019

تاثیر نقشه های زیرزمینی در کاهش مخاطرات

مدیر کل دفتر فنی استانداری تهران با اشاره به تخریب زمین در کشور گفت: ما به منظور کاهش مخاطرات به نقشه‌های زیر زمینی بر اساس آمایش سرزمینی نیاز داریم.
 به گزارش سازه نیوز، الیاس زاده در نشست خبری امروز که در سازمان نقشه برداری کشور برگزار شد، با تاکید بر این که سرزمین ما دچار بارگذاری‌های بی‌رویه شده است، افزود: هر نهادی در هر مسیری که مایل باشد، بنا به صلاحدید خود اقدام به حفر می‌کند و این امر موجب وارد آمدن خسارت به کشور شده است.

وی با تاکید بر این‌که در حال حاضر ما فاقد نقشه‌های زیر زمینی شهری و کشوری هستیم، ادامه داد: نبود طرح جامع سرزمین موجب شده است که کشور نقشه‌های زیر زمینی را تهیه نکند.

الیاس زاده با تاکید بر ضرورت تهیه نقشه‌های زیر زمینی شهر تهران، تاکید کرد: این نقشه‌ها نشان می‌دهد که در چه مناطقی مجاز به حفر زمین هستیم و چه مناطقی را می‌توانیم با اطلاع سازمان نقشه‌برداری و به صورت مشروط حفر کنیم.

در این نشست همچنین ذوالقدر، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه خطوط مترو در شهر تهران، خاطر نشان کرد: ولی ما نیاز به راهکارهایی داریم تا بتوانیم با کم کردن مخاطرات اقدام به گسترش خطوط مترو کنیم.

وی همچنین با اشاره به وضعیت زمین‌های کشاورزی در اطراف تهران، تاکید کرد: بر روی این زمین‌ها نظارتی صورت نمی‌گیرد و باید بررسی شود که آیا وجود این اراضی ضروری است یا خیر.


منبع: ایسنا