کد خبر: ۴۸۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸ 30 October 2019
کیانپور عنوان کرد

اتمام سد های نیمه تمام اولویت وزارت نیرو

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تاکنون هیچ لایروبی مشخصی برای رودخانه‌ها و سدهای استان‌های سراسر کشور و استان لرستان صورت نگرفته است، گفت: اتمام سدهای نیمه تمام باید با برنامه‌ریزی و بودجه مناسب در دستور کار وزارت نیرو قرار گیرند.
به گزارش سازه نیوز، مجید کیان‌پور وضعیت ایمنی رودخانه‌ها و سدهای استان لرستان را در آغاز فصل بارندگی نامناسب توصیف کرد و با هشدار به وزارت نیرو مبنی بر اینکه باید هرچه سریع‌تر لایروبی را آغاز کند، گفت: با توجه به حجم بالای روان آب در استان لرستان مهمترین کار توجه به آب‌های بالادست با تکمیل سدهای نیمه تمام است، همچنین توجه ویژه به آبخیزداری و آبخوان‌داری ضرورت دارد البته این توجه صرفا نباید در مرحله مطالعه باقی بماند چراکه با ارائه طرح و انجام اقدامات عملی و کاربردی می‌توان به نتیجه رسید.

نماینده مردم درورد و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتمام سدهای نیمه تمام و دیگر طرح‌های مرتبط با جلوگیری از وقوع سیل باید با برنامه‌ریزی و بودجه مناسب در دستور کار قرار گیرند، افزود: وزارت نیرو باید رایزنی‌های بسیاری با سازمان برنامه و بودجه جهت تحقق اهداف خود داشته باشد.

کیانپور لایروبی رودخانه‌ها و سدها را به‌عنوان اصلی‌ترین کار کوتاه مدت برای جلوگیری از وقوع سیل و خطرات احتمالی آن دانست و گفت: با وجود انکه بیش از 7 ماه از سیل ابتدای سال می‌گذارد هیچ لایروبی موثری در رودخانه‌های استان به‌ویژه در مجاورت شهرها صورت نگرفته، در حالی که بهترین فصل برای لایروبی را از دست داده و با توجه به آغاز بارش‌ها کار پیچیده‌تر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان مدیریت بحران کشور باید اهتمام جدیدتری در رابطه با مقابله با سیل داشته باشد، اظهار کرد: تاکنون هیچ لایروبی مشخصی برای رودخانه‌ها و سدهای استان‌های سراسر کشور و استان لرستان صورت نگرفته است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: همچنین باید هرچه سریع‌تر دیوارهای حفاظتی -که می‌تواند از ورود آب به شهرها جلوگیری کنند- احداث شوند، هرچند این کار در فصل سرما هزینه بیشتری را به دولت تحمیل می‌کند.

طبق گزارش اداره مدیریت بحران استان لرستان، 190 روستا در معرض خطر رانش قرار دارند که باید تصمیم جدی برای آن‌ها به منظور نجات جان ساکنان گرفته شود
عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد: طبق گزارش اداره مدیریت بحران استان لرستان، 190 روستا در معرض خطر رانش قرار دارند که باید تصمیم جدی برای آن‌ها به منظور نجات جان ساکنان گرفته شود./منبع:خانه ملت