کد خبر: ۴۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸ 30 October 2019

قیمت مسکن تا پایان سال ۱۵ درصد دیگر ارزان خواهد شد

نایب رئیس اتحادیه املاک تهران می‌گوید: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قیمت خانه تا ۱۵ درصد دیگر نسبت به شرایط فعلی ارزان خواهد شد.
به گزارش سازه نیوز، نایب رئیس اتحادیه املاک تهران می‌گوید: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قیمت خانه تا 15 درصد دیگر نسبت به شرایط فعلی ارزان خواهد شد.

نایب رئیس دوم اتحادیه املاک تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت مسکن تا پایان سال گران خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: طبق آخرین بررسی‌های انجام شده وضعیت معاملات مسکن از روند رکود تورمی به رکود غیر تورمی رسیده است. قیمت خانه در شهر تهران با متراژهای بزرگ حدود 40 درصد ارزان شده است. همچنین قیمت خانه‌های کوچک متراژ حدود 30 درصد در شهر تهران ارزان شد.

حسام عقبایی افزود: موضوع قابل پیش‌بینی این است که قیمت خانه تا پایان سال مجدد ارزان می‌شود. این ریزش قیمت‌ها دوباره تا 15 درصد دیگر نسبت به وضعیت فعلی ادامه دارد. به نظر می‌رسد در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قیمت خانه ارزان خواهد شد.

او در پاسخ به این پرسش که چرا آمار وزارت راه و شهرسازی رشد یک درصدی قیمت خانه را نسبت به مدت مشابه ماه گذشته را نشان می‌دهد؟ اظهار کرد: از سال 94 تاکنون قرار شد که سامانه املاک و مستغلات راه‌اندازی شود؛ این درحالی است که این برنامه به تعویق افتاد. آمارهای وزارت راه و شهرسازی مبنی بر رشد یک درصدی قیمت خانه در تهران از آمار اتحادیه املاک تبعیت می‌کند.

رشد یک درصدی قیمت خانه واقعیت ندارد
نایب رئیس دوم اتحادیه املاک در ادامه رشد یک درصدی قیمت خانه را رد کرد و گفت: رشد یک درصدی قیمت خانه در مهر ماه موضوعی رد شده است و با واقعیت انطباقی ندارد.

عقبایی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به متوسط قیمت مسکن گفت: در حال حاضر متوسط قیمت مسکن در شهر تهران متری 12 تا 12 میلیون و 300 هزار تومان است./منبع:تجارت نیوز