کد خبر: ۴۹۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸ 02 November 2019

تولید ثروت با ایجاد شهرهای هوشمند

دبیرکل UCLG MEWA گفت: برای ایجاد شهرهای هوشمند نیاز به شفافیت، حساب پس دهی ونوآوری است.
 به گزارش سازه نیوز، مهمت دومان دبیرکل UCLG MEWA،  در مراسم  جهانی خشت طلایی با بیان این که برای ایجاد شهرهای هوشمند درمقابل  مشکلاتی که با آن مواجه هستیم نیاز به یک سری اصول است که باید باتوجه به آن حرکت کرد گفت: باید شفافیت، حساب پس دهی ونوآوری در ایجاد شهرها رعایت شود. اگر بخواهیم به هوشمندسازی شهرها بپردازیم باید به مسائلی همچون بخش‌های مهندسی، برنامه ریزی در دانشگاه، شرکت‌های تکنولوژی، شرکت‌هایی که درحال تولید محصولات خلاقانه هستند، اپراتورهایی که خدمات تکنولوژیکی ارائه می‌دهند و سطوح بین المللی و همچنین سازمان‌های عمومی، ملی و منطقه‌ای توجه کرد.

دبیرکل UCLG بر ضرورت ارتقاء همکاری‌های بین تهران و ترکیه برای هوشمندسازی بهتر شهرها تأکید کرد و گفت:  همراه با همکاری‌ها با درنظر گرفتن تفاوت مناطق خودمان، باید استراتژی های برتر را انتخاب کنیم. امیدوارم بدون ایجاد وابستگی به تکنولوژی، با استفاده از فناوری‌های جدید شهرهای هوشمند خود را گسترش دهیم.

در این مراسم، مریم جوان شهرکی نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد  با بیان اینکه درک و دریافت و استفاده از مفهوم شهر هوشمند در نقاط مختلف متفاوت است، گفت: این مفهوم در حال شکل گیری است و از این رو مورد اجماع همه نخبگان نیست و همه جا در درجه اول اقدام به بومی سازی آن می کنند.

وی افزود: همان گونه که پیاده کردن مدلهای اقتباسی و یکسان توسعه در کشورهای آمریکای لاتین با شکست مواجه شد، هوشمند سازی شهرها نیز اگر بدون توجه به اقتضائات و چارچوب ها باشد با شکست روبرو خواهد شد.

نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در ایران با بیان اینکه شفافیت در اشتراک داده ها مورد توجه است٬ اظهار داشت: یونیدو به عنوان یکی از سازمان های مبدع شهرهای پایدار در 163 کشور جهان بر هوشمند سازی داده ها، مدیریت زیست محیطی هوشمند شهرها و توسعه شهرهای پرکربن با استفاده از دو مدل تاکید دارد؛ تولید ثروت با استفاده از توسعه مشارکت های اقتصادی پایدار و ادغام شهروندان.  وی خاطر نشان کرد: بدون شهروندان هوشمند سازی شهر محقق نخواهد شد. ادغام مسئولانه شهروندان اعم از زنان، کودکان و افرادی که ناتوانی جسمی و حرکتی دارند، از قطعات گمشده پازل شهر هوشمند است.


منبع: مهر