کد خبر: ۴۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸ 03 November 2019

افزایش همکاری وین با تهران در حوزه حمل‌و‌نقل تا پایان سال ۲۰۱۹

سفیر اتریش در ایران با تاکید بر اینکه همکاری وین با تهران در زمینه زیرساخت‌ها و حمل‌و‌نقل شهری تا پایان سال ۲۰۱۹پررنگ‌تر خواهد شد، گفت: تحریم‌های آمریکا تاکنون نتوانسته در بخش زیرساخت‌ها اثرگذار باشد و در حال برنامه‌ریزی برای حرکت رو به‌جلوی سریعتر با ایران هستیم.
به گزارش سازه نیوز، «استفان شلتس» سفیر اتریش در ایران در خصوص دیدارهای دیپلماتیک اخیر مقامات این کشور  با شهردار تهران در حاشیه اجلاس شهرداران جهان در اتریش، اظهار داشت: چندین کشور برای گسترش ارتباطات با یکدیگر در وین حضور یافتند و درباره مسائل بسیار مهمی دیدار کردند که اولین آن هم ایجاد روابط دوستانه عمیق بین تهران-وین بود.

او در ادامه با یادآوری اینکه وین میزبان برنامه جامع اقدام مشترک؛ برجام بوده است، ادامه داد: ما منافع مشترکی با تهران داریم و به حفظ و نگهداری فضای دوستانه بین ایران و اتریش بسیار علاقه‌مند هستیم. در نتیجه حضور دیگر مقامات ایرانی مانند شهردار تهران در وین،‌ یکی از اهداف اصلی دولت اتریش برای دعوت از سایر مقامات ایرانی در اجلاس اخیر بود.

اتریش خواستار توسعه روابط با ایران در زمینه معماری و شهرسازی است

سفیر اتریش افزود: این اجلاس فرصت بسیار خوبی برای گسترش ارتباط با شهرداری تهران در زمینه‌های مختلفی از جمله بحث و تبادل نظر در زمینه حمل‌و‌نقل عمومی به منظور دسترسی‌پذیری هرچه بیشتر شهر برای شهروندان و همچنین فرصت بسیار مهمی برای رشد و بهره‌مندی در حوزه معماری و شهرسازی بوده است.

او با تاکید بر اینکه اتریش خواستار توسعه روابط با ایران در زمینه معماری و شهرسازی است، تصریح کرد:‌ در تلاش هستیم که ارتباطاتمان با ایران را در زمینه‌های معماری و شهرسازی در آینده گسترش دهیم.

جایگاه بالای ایران در معماری و شهرسازی نسبت به کشورهای همسایه

سفیر اتریش افزود: به علاوه ایران در مجامع بین‌المللی به خوبی در زمینه معماری و شهرسازی مطرح است و نسبت به کشورهای همسایه در جایگاه بالاتری قرار دارد و این برتری در مجامع بین‌الملل نیز نمود پیدا می‌کند. نمایشگاه‌های شهرسازی و معماری خوبی در ایران برگزار شده که باعث افزایش تعامل ایران و اتریش در این حوزه شده است و علاوه بر این ایران برای مردم ما شناخته‌شده‌تر است.

او تاکید کرد: کشور ایران با توجه به تحریم‌هایی که برآنها اعمال شده، روش‌های کنار آمدن با تحریم‌ها را یاد گرفته است و می‌توانیم از ایران در این زمینه نکات مهمی را یاد بگیریم. بنابراین ایران و اتریش در سطوح بسیار متفاوت و در ارتباطی بسیار نزدیک با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

ادامه فعالیت شرکت‌های اتریشی با ایران به رغم تحریم‌ها

سفیر اتریش در پاسخ به این سوال که تهران پس از تحریم‌‌های آمریکا با مشکلاتی در زمینه تامین زیرساخت‌های مترو روبرو است و بسیاری از شرکت‌ها امکان انعقاد قرارداد با ایران را ندارند، آیا اتریش می‌تواند در این زمینه کمکی به ایران کند،‌ اظهار داشت: اکنون در شرایط بسیار سختی قرار داریم، زیرا در اکثر موارد پرداخت‌ها عملیاتی نمی‌شود، اما اتریش برای تعامل با ایران همواره در تلاش بوده است،‌ در نتیجه شرکت‌های اتریشی با وجود تهدیدهایی که پس از تحریم مطرح است به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

افزایش همکاری اتریش با ایران در حوزه زیرساخت‌ و حمل‌و‌نقل شهری تا پایان سال 2019

او ادامه داد: تحریم‌های آمریکا از زمان اجرایی شدن طی سال گذشته تاکنون نتوانسته در بخش زیرساخت‌ها اثرگذار باشد و به رغم تحریم‌ها در حال برنامه‌ریزی برای حرکت روبه‌جلوی سریعتر با همکاران خوب ایرانی خود هستیم و حاضریم همکاری‌های حوزه زیرساختی و حمل‌و‌نقل شهری را ادامه دهیم و این امر تا پایان سال 2019 پررنگ‌تر می‌شود.


منبع: ایلنا