کد خبر: ۴۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸ 03 November 2019

تقویت ارتباط دانشگاه و فعالان اقتصادی دراولویت است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: تقویت ارتباط دانشگاه و محیط‌های پژوهشی به فعالان اقتصادی در عرصه‌های مختلف از اهداف اصلی در حوزه پژوهش و فناوری است که در اولویت قرار دارد.
به گزارش سازه نیوز ، امید حاجتی روز یکشنبه در کارگروه پژوهش و فناوری در سرسرای اداری استانداری خوزستان بیان کرد: بهتر است در برنامه‌های پیش بینی شده هفته پژوهش امسال، کارگاه‌های عملی در ارتباط با نحوه برقراری تعامل مثبت بین متقاضیان و عرضه کنندگان کالا برقرار کنیم وکارگاه‌های عملی در ارتباط با نیازسنجی های پژوهشی برقرار شود.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی این است که ذینفعان به هم نزدیک‌ شوند بیان کرد: در هفته پژوهش باید دستاوردها و توان پژوهشی معرفی شود و نیازهای پژوهشی از جانب فعالان اقتصادی مورد طرح قرار گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان  ادامه داد: در این هفته باید فضایی ایجاد شود که متقاضیان و عرضه کنندگان کالا بیشتر به هم نزدیک شوند و با توجه به وجود فضای فیزیکی مناسب نمایشگاه هفته پژوهش امسال در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.

وی در خصوص چالش‌ها و مسایل حوزه‌های آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری گفت: باید در حیطه وظایف و اختیارات استانی سیاستگذاری و برنامه اجرایی مناسب برای رویارویی با این چالش ها را داشته باشیم و تشخیص اولویت با کمیته های مربوطه است تا مصوبات و حمایت لازم اجرایی‌ شود.

حاجتی اضافه کرد: باید در مسیر بی انتهای بهره‌وری و سلامت اداری قدم برداریم و در برخی از چالش ها علاوه بر آینده نگری، آینده نگاری نیز داشته باشیم.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان نیز با بیان اینکه فضای کالبدی پارک علم و فناوری خوزستان بدترین فضای کالبدی در سطح کشوراست گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی پارک علم و فناوری را جزو بدنه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصور می‌کنند در حالی که عملیات و ماموریت تعریف شده برای آن فرا وزارتی است.

ایرج کاظمی نژاد در خصوص برنامه‌های اولویت دار گروه کاری فناوری و نوآوری بیان کرد: برنامه‌ریزی برای راه اندازی مراکز فناوری های نوین در سازمان ها و صنایع بزرگ که اهداف کمی آن راه اندازی سه مرکز فناوری نوین است و اجرای طرح شبکه آزمایشگاهی همکار پارک علم و فناوری خوزستان با اهداف کمی ایجاد یک شبکه آزمایشگاهی و کارگاهی همکار از آن جمله است.

وی افزود: ایجاد کانون های شکوفایی، خلاقیت و نوآوری تخصصی با اهداف راه اندازی سه کانون شکوفایی، خلاقیت تخصصی در حوزه‌هایی از جمله بازی سازی رایانه ای و اسباب بازی سازی از دیگر برنامه‌ها است؛ اکنون یک کانون تخصصی (تولید محتوا) در خوزستان داریم.

کاظمی نژاد با بیان اینکه اکنون هشت کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری جامع در خوزستان وجود دارد گفت: از دیگر برنامه‌ها ایجاد کانون های شکوفایی خلاقیت و نوآوری جامع با هدف راه اندازی این کانون ها در شهرهای رامهرمز، اهواز و سوسنگرد است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز نیز بیان کرد: امسال هفته پژوهش از ۲۳ تا ۲۸ آذر با شعار پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید برگزار می‌شود.

علی حقیقی افزود: شعار امسال به گونه‌ای انتخاب شده که به جنبه‌های کابردی پژوهش ارتباط‌ دارد.

وی ادامه داد: برنامه‌های هفته پژوهش امسال شامل اجرای آیین زنگ پژوهش، تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، جشنواره دانش‌آموزی و تقدیر از دانش‌آموزان برگزیده، نشست‌های تخصصی و همایش‌های علمی و پژوهشی، برنامه دانشگاه با درهای باز، دیدار با نخبگان و پیشکسوتان علمی، مخترعان و کارآفرینان و بازدید از مراکز علمی خوزستان است.


منبع: ایرنا