کد خبر: ۴۹۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۱۳ آبان ۱۳۹۸ 04 November 2019
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا :

اصول پدافند غیرعامل را باید در زیرساخت‌های عمرانی نهادینه کرد

از مهمترین این تمهیدات در شهر جدید صدرا، نهادینه کردن اصول پدافند غیرعامل در زیر ساخت‌ها‌ی عمرانی از جمله مسیرهای دسترسی صدرا به شیراز از محور باجگاه و صدرا به دوکوهک است



مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا به مناسبت هفته پدافند غیرعامل گفت: رعایت اصول پدافند غیرعامل در زیرساخت‌های عمرانی، ایمن‌سازی شهرها و امنیت شهروندان ضروری است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید صدرا، حاجی پور با اشاره به اینکه باید پدافند غیر عامل را سر لوحه کار خود قرار دهیم و نباید تنها مختص یک هفته باشد بلکه باید در تمام طول سال پیگیر این موضوع باشیم ادامه داد: با استفاده از برنامه های جامع مدیریت بحران و با بکارگیری اقدامات موثر همراه با طرح های کاربردی و حتی الامکان کم هزینه و چند منظوره در مرحله آمادگی قبل از بحران، می توان به میزان زیادی از شدت و گستردگی خسارات و تلفات ناشی از خطرات را کاهش داد.

وی افزود : از مهمترین این تمهیدات در شهر جدید صدرا، نهادینه کردن اصول پدافند غیرعامل در زیر ساخت‌ها‌ی عمرانی از جمله مسیرهای دسترسی صدرا به شیراز از محور باجگاه و صدرا به دوکوهک است که باعث خارج شدن صدرا از بن‌بست، کاهش خطرات احتمالی و  مشکلات حمل‌ و‌ نقل برون‌شهری صدرا، کاهش تردد خودرو وکوتاه شدن مسیر از صدرا به شیراز و ... شده است.

وی اصول پدافند غیرعامل را در سه حوزه تخصصی عمران و شهرسازی، سایبری و زیستی تعریف کرد و افزود: عدم رعایت اصول پدافند غیرعامل در بخش های زیستی، عمران و شهرسازی، سایبری و ... می‌تواند باعث از بین رفتن نیروی انسانی، نابودی زندگی هزاران گونه زیستی، آلودگی زیست محیطی، تشدید آسیب پذیری سازه‌ها و در نتیجه صرف هزینه های گزاف در برابر تهدیدات احتمالی شود.

حاجی پور در حوزه شهرسازی بیان داشت: ازجمله اقداماتی که درحوزه معماری و شهرسازی با رویکرد پدافند غیرعامل میتوان انجام داد بهره گیری از فضاهای موجود در بام و نمای ساختمان ها جهت اعمال برخی تمهیدات پدافندی غیرعامل می باشد.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید صدرا، مسأله شهرسازی دفاعی و نقش پدافند غیر عامل در حیات شهرها را از مباحث بنیادین در مطالعات شهرسازی و برنامه ریزی شهری دانست و گفت: در این راستا شناخت مؤلفه های مرتبط با شهرسازی دفاعی یکی از اصول مورد نظر در ایجاد فضای شهری با حداقل ریسک ممکن می باشد.

حاجی پور اضافه کرد: چنین رویکردی در شهرسازی بدین معناست که در برنامه ریزی و طراحی شهرها باید علاوه بر تعیین کاربری ها و فضاهای مورد نیاز شهر، با سازماندهی فضاهای مناسب و ارتباطات عملکردی و ساختاری ویژه، اقدامات از پیش اندیشیده ای برای حفظ جان مردم در مقابل تهدیدها صورت داده و امکان تداوم بی وقفه فعالیت های ضروری و کاهش آسیب پذیری شهر فراهم شود.

مدیر عامل شهر جدید صدرا تاکید کرد: مدیران شهری در بحث پدافند غیرعامل بایستی به گونه ای تلاش نمایند تا آمادگی لازم در جهت کاهش خسارات جانی و مالی به مقابله سریع و بهبود اوضاع تا سطح وضعیت عادی در سطح شهر در هنگام اضطرار فراهم آید.
برچسب ها: شهر جدید صدرا