کد خبر: ۴۹۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸ 05 November 2019

اختصاص اراضی رها شده در شهرها به طرح اقدام ملی مسکن

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه از شناسایی اراضی با کاربری مسکونی برای ساخت خانه در طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: اراضی رها شده در محدوده شهرها برای ساخت خانه در نظر گرفته می‌شود.
به گزارش سازه نیوز، فرزانه صادق مالواجرد روز سه شنبه در نشست خبری که در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد  در خصوص تفاوت‌های طرح مسکن مهر و اقدام ملی مسکن گفت:مهم‌ترین تفاوت این دور از خانه‌سازی در وزارت راه با دوره قبلی این است که در طرح اقدام ملی خانه‌ها در اراضی مسکونی ساخته می‌شود.

معاون شهرسازی وزیر راه و شهرسازی  گفت: برای عرضه زمین در طرح اقدام ملی مسکن برنامه‌ای ویژه در نظر گرفته شد و از ابتدا تصمیم بر آن شد که مکان‌یابی اراضی بنابر نیاز واقعی تولید مسکن صورت گیرد.

وی ادامه داد:بر این اساس ساخت خانه در طرح اقدام ملی در داخل محدوده شهرها و در مکان‌هایی مناسب آغاز می‌شود.

معاون شهرسازی وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بنا بر طرح های جامع موجود در همه شهرها اراضی رها شده‌ای باکاربری مسکونی وجود دارد که اولویت اقدام ملی مکان‌یابی اراضی در این محدوده‌ها برای ساخت خانه است.

وی اضافه کرد: در طرح مسکن مهر ابتدا خانه‌ها ساخته شدند و بعد شروع به ارائه خدمات شهری و ساخت مدرسه درمانگاه و ...... شد اما در طرح اقدام ملی مسکن خانه در داخل محدوده با خدمات پشتیبانی کامل ساخته می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر این اساس سرانه‌های خدماتی برای تولید مسکن در داخل محدوده‌های ساخت خانه وجود دارد و در غیر این صورت همزمان ساخته خواهد شد و این دستور به صورت بخشنامه به کلیه اداره کل‌های شهرسازی ابلاغ شده است.

بر اساس اظهارت فرزانه صادق مالواجرد اگر قرار است تولید مسکنی در طرح اقدام ملی صورت گیرد باید خدمات نیز به صورت همزمان به آن مکان آورده شود.

وی گفت: هنوز ساکنان مساکن مهر از آوردن خدمات پشتیبانی بعد از ساخت مسکن گلایه دارند؛ بر همین اساس تلاش داریم خدمات و ساخت مسکن را همزمان انجام دهیم.

مالواجرد در خصوص معماری خانه‌های طرح اقدام ملی افزود: در تفاهنامه‌ای که با وزارت دفاع و ستاد اجرائی فرمان امام منعقد شد بر رعایت معماری خانه‌ها بر اساس مصوبات شهرسازی تاکید شده است.

معاون شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورت کمبود زمین برای ساخت خانه، معاونت شهرسازی تلاش می‌کند با تغییر مصوبات در چارچوب طرح‌های جامع شرایط ساخت خانه در محدوده‌های شهری را فراهم کند.


منبع: ایرنا