کد خبر: ۴۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸ 05 November 2019

تشدید مهاجرت معکوس در کلانشهرها

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه در شرایط کنونی بخش اعظمی از خانوارها به دلیل افزایش نرخ اجاره مسکن دچار مشکلات اقتصادی شدیدی شده اند و این مسئله موجب تشدید مهاجرت معکوس در کلانشهرها شده است.
به گزارش سازه نیوز، علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به افزایش 30 درصدی قیمت اجاره مسکن در کشور، گفت: قیمت مسکن همواره تابعی از وضعیت عرضه و تقاضا است، یعنی آنکه به هر میزانی که تقاضا بالا رفته و عرضه کاهش یابد، قیمت مسکن افزایش خواهد یافت، از این رو وضعیت بازار اجاره مسکن نیز از این امر مستثنی نیست.

خانوارها توان مالی کافی برای خرید مسکن را ندارند

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیمت مسکن در یک سال اخیر بیش از 120 درصد افزایش یافته و این مسئله موجب شده که خانوارها توان مالی کافی برای خرید مسکن را نداشته باشند، البته در چند ماه اخیر قیمت مسکن در مسیر نزولی قرار گرفته و این روند تداوم خواهد داشت.

با افزایش قیمت مسکن و کاهش معاملات خرید و فروش به دلیل گرانی چشمگیر، خانوارها مجبور به تأمین مسکن اجاره ای شده اند و این مسئله موجب افزایش نرخ اجاره مسکن در چند ماه اخیر شده است
وی گفت: با افزایش قیمت مسکن و کاهش معاملات خرید و فروش به دلیل گرانی چشمگیر، خانوارها مجبور به تأمین مسکن اجاره ای شده اند و این مسئله موجب افزایش نرخ اجاره مسکن در چند ماه اخیر شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: متأسفانه در شرایط کنونی بخش اعظمی از خانوارها به دلیل افزایش نرخ اجاره مسکن دچار مشکلات اقتصادی شدیدی شده اند و این مسئله موجب تشدید مهاجرت معکوس در کلانشهرها شده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس افزود: به نظر من تنها راه‌کار ساماندهی بازار اجاره مسکن، تولید مسکن به ویژه مسکن استیجاری و افزایش عرضه است، در آن صورت می توان به بهبود وضعیت و متعادل شدن قیمت ها امید داشت./منبع:خانه ملت