کد خبر: ۴۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸ 05 November 2019

کاهش سفرهای خارجی در سایه نوسانات ارزی

تحولات بازار ارز سفرهای خارجی را به سمت سفرهای ضروری سوق داده است؛ در ۶ماهه اول امسال نسبت به ۶ ماه اول سال ۹۶ تعداد پروازهای فرودگاه امام ۲۶.۲درصد و تعداد مسافران ۲۰.۶درصد کاهش یافته است.
 به گزارش سازه نیوز،  فرودگاه امام خمینی (ره)، برخی آمار پروازی این فرودگاه در ۶ ماه نخست سال جاری را اعلام کرد که بر اساس آن ٢٣ هزار و ٢٢١ پرواز در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) انجام شده و ٣ میلیون و ٩۶۵ هزار و ٣٠٧ مسافر با این پروازها جابه‌جا شده است.

این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل (۶ ماهه نخست ۹۷) بر اساس آمارهای منتشره از سوی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، ۲۷ هزار و ۵۶۹ پرواز در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شده و ۴ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۷۰ مسافر از طریق این فرودگاه جابه جا شده اند.

بنابراین در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد نشست و برخاست هواپیماها، کاهش ۱۵.۷ درصدی و از نظر تعداد مسافر کاهش ۸.۵ درصدی رخ داده است.

بر اساس آنچه فرودگاه امام خمینی (ره) در سال ۹۶ اعلام کرده بود، در ۶ ماهه نخست سال ۹۶ در این فرودگاه ۳۱ هزار و ۵۰۰ پرواز انجام شده بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن (۶ ماهه ۹۵) رشد ۱۱ درصدی داشته است. همچنین در این بازه زمانی (۶ ماهه ۹۶) ۵ میلیون مسافر از فرودگاه امام خمینی (ره) تردد داشته اند که نسبت به ۶ ماهه سال ۹۵، افزایش ۱۵.۵ درصدی داشته است.

بنابراین در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به ۶ ماهه نخست سال ۹۶، تعداد پروازهای این فرودگاه کاهش ۲۶.۲ درصدی و تعداد مسافران نیز کاهش ۲۰.۶ درصدی داشته است.

این در حالی است که امسال ترمینال سلام با ظرفیت ۵ میلیون مسافر به فرودگاه امام خمینی (ره) افزوده شد و ظرفیت این فرودگاه را در کنار ترمینال شماره یک فرودگاه امام خمینی (ره) به ۱۰ میلیون نفر در سال رسانده است.


منبع: مهر