کد خبر: ۴۹۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸ 12 November 2019

ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی بلندپروازانه نیست

نایب رئیس انجمن انبوه سازان با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن مصوبه مجلس ندارد و برای اینکه دولت بعدی و بانک ها از اجرای آن شانه خالی نکنند گفت: طرح ملی مسکن طرح خوبی است و ساخت ۴۰۰ هزار مسکن نشان می دهد یک حرکت بلندپروازانه نیست.
 به گزارش سازه نیوز، ایرج رهبر با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن طرح خوبی است گفت: موضوعی که باید دولت و وزارت راه و شهرسازی به آن توجه کند این است که طرح اقدام ملی مسکن برای تبدیل شدن به قانون باید به تصویب مجلس هم برسد.

وی افزود:با قانون شدن طرح اقدام ملی مسکن دولت بعدی و بانک های عامل بعد از اتمام دولت دوازدهم مجبور به انجام تعهدات هستند و نمی توانند از اجرای آن شانه خالی کنند.

رهبر با تاکید بر اینکه طرح اقدام ملی مسکن طرحی بسیار امیدوار کننده است و در چند سال گذشته که از بخش مسکن غفلت شده باید این اقدام را به فال نیک گرفت اظهار داشت:پیشنهاد می شود تا دولت علاوه بر اینکه این طرح را به تصویب مجلس برساند متقاضیان دهک های متوسط جامعه که از وام 100 میلیون تومانی طرح اقدام ملی مسکن استفاده خواهند کرد باید ماهانه یک و نیم میلیون تومان اقساط پرداخت کنند که به نظر می رسد این بازپرداخت از عهده این اقشار که عمدتا حقوق بگیر هستند خارج باشد.

*مدت زمان بازپرداخت اقساط از 12 سال به 15 سال و یا 20 سال برسد

نایب رئیس انجمن انبوه سازان افزود:نرخ سود تسهیلات طرح مسکن مهر با نرخ های 4 ،9 و 12 درصد بود اما تسهیلاتی که در طرح ملی مسکن قرار است پرداخت شود نرخ سود 18 درصدی دارد حال به نظر می رسد بازپرداخت اقساط با این نرخ سود از عهده متقاضیان خارج باشد.پیشنهاد ما به دولت این است که مدت زمان بازپرداخت اقساط از 12 سال به 15 سال و یا 20 سال افزایش یابد تا بازپرداخت اقساط در توان متقاضیان باشد.

رهبر ادامه داد: طرح اقدام ملی مسکن با ساخت 400 هزار مسکن نشان داد که یک حرکت بلندپروازانه نبوده است پس اگر در طی دو سال آینده این تعداد واحد مسکونی به اتمام رسید می توان تعداد این واحدهای مسکونی را با برطرف کردن معایب ادامه داد.


منبع: فارس