کد خبر: ۴۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۲۳ آبان ۱۳۹۸ 14 November 2019

کریدور غرب، یکی از کریدورهای نمونه کشور

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: کریدور غرب، یکی از کریدورهای نمونه کشور است.
 به گزارش سازه نیوز، محمدرضا کدخدازاده در حاشیه جلسه اقتصاد مقاومتی استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کریدور غرب، یکی از کریدورهای نمونه کشور محسوب می‌شود؛ هم اکنون دو کریدور در کشور تعریف کردیم که یکی کریدور غرب است که از مرز بازرگان تا بندر امام ادامه دارد و پنج استان را در برمی‌گیرد، به خاطر همین هیئت دولت و سازمان برنامه و بودجه از موارد و ظرفیت‌هایی که در قانون پیش‌بینی شده از جمله بحث سرمایه‌گذاری، در این محور استفاده می‌کند.

وی گفت: در آخرین جلساتی که با سازمان برنامه و بودجه داشتیم حدود 600 میلیارد تومان را به‌عنوان تسهیلات در اختیار این کریدور گذاشتند تا سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند در این خصوص سرمایه‌گذاری کنند اگر وام و تسهیلاتی از بانک‌ها می‌گیرند از آن به‌عنوان استهلاک سود تسهیلات خود استفاده کنند.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین پکیج و بسته‌ای را آماده کردیم که هر سرمایه‌گذاری در این پنج استان و این کریدور سرمایه‌گذاری کند و با استانداری‌ها نیز هماهنگ کردیم ظرفیت‌هایی کشاورزی و صنعتی که در این استان‌ها وجود دارد را در اختیار سرمایه‌گذاران مذکور قرار دهند.

وی اضافه کرد: چنانچه این مهم محقق شود این کریدور قابلیت دارد که ظرف دو تا سه سال آینده به‌صورت کامل به بهره‌برداری برسد و مردم از آن استفاده کنند.

کدخدا زاده با اشاره به محور آزادراه خرم‌آباد - پل زال(لرستان) تا نجف، بیان کرد: وزارت موارد مختلفی را در حال بررسی دارد که این مطالعات در حد فاز صفر و توجیهی شروع شدند و امیدواریم این پروژه روند اجرایی پیدا کند تا بتوانیم سرمایه‌گذارانی در این زمینه پیدا کنیم که مرکز کشور را به سمت عراق و عتبات عالیات که هم در موضوع اقتصادی و هم زیارتی داشته متصل سازد.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: یکی از آزادراه‌هایی به‌شدت روی آن اهتمام دارند آزادراه خرم‌آباد- اراک است که قسمت خرم‌آباد تا بروجرد این پروژه، اگر شرایط آب و هوایی اجازه دهد امسال به بهره‌برداری برسد اما چون صلاح نیست کارهای عمرانی در حد روسازی در این زمان بارندگی انجام شود ممکن است حداکثر تا بهار و تابستان سال آینده به بهره‌برداری برسد.


منبع: ایسنا