کد خبر: ۴۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۰۷ آذر ۱۳۹۸ 28 November 2019

استارت دریافت مالیات از خانه‌های خالی با کاهش درآمد دولت

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: با افزایش قیمت بنزین قیمت مسکن تا پایان سال گران نخواهد شد و افزیش قیمت سوخت تاثیری در گرانی قیمت مسکن ندارد.
به گزارش سازه نیوز، یک کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت مسکن در نیمه دوم سال ارزان‌تر خواهد شد؟  گفت: با افزایش قیمت بنزین قیمت مسکن تا پایان سال گران نخواهد شد و افزیش قیمت سوخت تاثیری در گرانی قیمت مسکن ندارد؛ چرا که سال گذشته رشد 105 درصدی قیمت مسکن بیش از اندازه بود و تشدید این گرانی‌ها باعث رکود کامل این صنعت می‌شود.

عطا آیت الهی درباره متوسط قیمت مسکن افزود: متوسط قیمت مسکن در تهران بین 10 تا 12 میلیون تومان است. در حالی که برای این قیمت نیز در مناطق متوسط تقاضایی وجود ندارد. طبق آخرین آمارها در نیمه نخست امسال پروانه ساخت و سازها نیز 22 درصد کاهش داشته و این موضوع نشان دهنده آن است که مثل گذشته ساخت و سازی در تهران شکل نمی‌گیرد.

او در توصیه‌ای به مردم اظهار کرد: با کاهش سطح درآمد دولت قرار است مالیات بر خانه‌های خالی کلید زده شود؛ چنانچه این برنامه اجرا شود عرضه خانه در سطح شهر تهران افزایش و قیمت‌ مسکن بیشتر فروکش می‌کند./منبع:تجارت نیوز