کد خبر: ۴۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۰۹ آذر ۱۳۹۸ 30 November 2019

مشارکت بنیاد مسکن راه و شهرسازی و بانک مسکن در طرح اقدام ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با اجرای طرح اقدام ملی مسکن در کشور، ثبت‌نام این طرح در این استان از اواسط آذرماه جاری آغاز می‌شود.
به گزارش سازه نیوز، سیدمحسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی امروز  بیان کرد: همزمان با اجرای طرح اقدام ملی مسکن در کشور ثبت‌نام این طرح در این استان از اواسط آذرماه جاری آغاز می‌شود.

وی افزود: تمامی طرح‌های اجرایی حوزه مسکن، بازآفرینی شهری پایدار، واگذاری اراضی در راستای تامین اقشار ویژه و طرح تامین مسکن «یکم» در قالب طرح اقدام ملی مسکن دنبال می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این طرح برای اقشار کم‌درآمد در دو حوزه شهرهای زیر و بالای 100 هزار خانوار اجرایی می‌شود، اظهار داشت: حدود 20 هزار و 500 واحد مسکونی برای آذربایجان‌غربی در نظر گرفته شده که از این میزان سهمیه استانی، چهار هزار و 300 واحد توسط بازآفرینی شهری، چهار هزار و 200 واحد از طریق بنیاد مسکن و 12 هزار نیز توسط سازمان ملی زمین و مسکن احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: واگذاری اراضی در این طرح به شکل گروهی امکان‌پذیر بوده و اجرای طرح اقدام ملی مسکن زمینه‌ساز رونق بازار مسکن و مشارکت بخش خصوصی است.

حمزه‌لو گفت: برای تامین اراضی مورد نیاز اجرای این طرح از ظرفیت‌های منابع طبیعی استفاده شده و همچنین اراضی مازاد تحت مالکیت دستگاه‌های اجرایی آزادسازی می‌شود.

وی تصریح کرد: نگاه دولت تدبیر و امید تامین مسکن و ایجاد سرپناه برای اسکان محرومان است و بر این اساس در مناطقی که خدمات زیربنایی و زمین آماده وجود دارد، اجرای طرح اقدام ملی می‌تواند موثر باشد.

حمزه‌لو بیان کرد: در اجرای «طرح اقدام ملی مسکن» بنیادمسکن، راه و شهرسازی و بانک مسکن مشارکت دارند.


منبع: فارس