کد خبر: ۴۹۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۸ 30 November 2019

ایران جزو کشورهای برتر درحوزه زیرساخت های حمل و نقل آبی قرار گرفت

مقام مسئول سازمان بنادر گفت: در تازه ترین ارزیابی انجمن جهانی پیانک،ایران به عنوان یکی از کشورهای برتر در بخش های ملی انجمن جهانی زیرساخت های حمل و نقل آبی معرفی شد.
به گزارش سازه نیوز، حمید خلیلی اظهار کرد:‌ در هشتاد و دومین اجلاس پیانک با توجه به فعالیت های گسترده و شاخص بخش ملی پیانک ایران و حضور فعال نمایندگان کشور در عرصه های علمی و تخصصی مربوط به انجمن، جمهوری اسلامی ایران در کنار کشورهایی چون اسپانیا، بلژیک، استرالیا، ژاپن، نروژ، فنلاند و آرژانتین به عنوان بهترین بخش های ملی انجمن جهانی پیانک معرفی شد.

وی ادامه داد: انجمن جهانی زیر ساخت های حمل و نقل آبی (PIANC)  یک انجمن تخصصی غیر سیاسی و غیر انتفاعی است که به عنوان قدیمی ترین انجمن دریایی در سال 1885 در کشور بلژیک تأسیس شده است.

 وی یادآور شد: این انجمن با بیش از 2500 عضو حقیقی، حقوقی و واجد شرایط در 65 کشور ، مرجعیت علمی و ترویج علوم حمل و نقل آبی از طریق تهیه گزارش های تخصصی در سطح آیین نامه و دستورالعمل های اجرایی را دستور کار خود قرار داده و مهم ترین اهداف آن، ارتقای دانش علمی و فنی در زمینه زیرساخت های حمل و نقل آبی قلمداد می شود.