کد خبر: ۴۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸ 02 December 2019

تامین زیرساخت های لازمه ساخت مسکن استیجاری

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از راه کارها برای کنترل بازار اجاره مسکن، ساخت مسکن استیجاری است، این طرح مثبت و قابل قبول بوده، اما ابتدا باید زیرساخت های عملیاتی آن فراهم شود.
به گزارش سازه نیوز، سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وضعیت بازار اجاره مسکن، گفت: در شرایط کنونی مستأجران برای تأمین مسکن با مشکلات بسیاری از جمله کاهش قدرت مالی مواجه هستند، به طوری که بر اساس آمارها نرخ اجاره در چند ماه اخیر حدود 40 درصد افزایش داشته است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش قیمت مسکن موجب شد که افراد از خرید مسکن منصرف شده و عملا سیل عظیمی از متقاضیان به سمت اجاره مسکن بروند.

افزایش تقاضا در کنار کمبود عرضه مسکن اجاره ای، موجب افزایش چشمگیر قیمت اجاره مسکن شد و در این میان، خانوارهایی که توان تأمین مسکن مورد نظر خود را نداشتند، مجبور به اجاره خانه در مناطق پایین تر یا مناطق حاشیه ای کلانشهرها شدند
وی ادامه داد: افزایش تقاضا در کنار کمبود عرضه مسکن اجاره ای، موجب افزایش چشمگیر قیمت اجاره مسکن شد و در این میان، خانوارهایی که توان تأمین مسکن مورد نظر خود را نداشتند، مجبور به اجاره خانه در مناطق پایین تر یا مناطق حاشیه ای کلانشهرها شدند.

ضرورت ارائه تسهیلات ارزان قیمت به اجاره نشینان

بهادری گفت: دولت در شرایط کنونی باید از راه کارهای مختلف برای حمایت از مستأجران استفاده کند، یکی از این راه کارها، ارائه تسهیلات ارزان قیمت به اجاره نشینان است، البته وام های ارائه شده باید قرض الحسنه با اقساط بلند مدت باشد تا خانوارها قدرت پرداخت اقساط را داشته باشند.

ساخت مسکن استیجاری راه کار کنترل بازار اجاره

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: یکی دیگر از راه کارها برای کنترل بازار اجاره مسکن، ساخت مسکن استیجاری است، این طرح مثبت و قابل قبول بوده، اما ابتدا باید زیرساخت های عملیاتی آن فراهم شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:کشور تاکنون تجربه عملیاتی خاصی در بحث تولید مسکن استیجاری نداشته، بنابر این برای اجرای این طرح، باید جلسات کارشناسی صورت گیرد./منبع:خانه ملت