کد خبر: ۴۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸ 03 December 2019
رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورا:

افرادی با رانت در منازل سازمانی شهرداری اهواز ساکن‌ هستند

رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز گفت: تعدادی از منازل سازمانی شهرداری اهواز در اختیار افرادی قرار دارد که نیروی شهرداری نیستند اما با رانت و ارتباطات ناصحیح در این منازل سکونت دارند.
به گزارش سازه نیوز، محمدرضا ایزدی اظهار کرد: شهرداری اهواز ۶۴ باب منزل سازمانی در مناطق مختلف اهواز از جمله کیانپارس و کمپلو دارد که نیمی از این منازل دارای سند هستند.

وی با اشاره به علت نداشتن سند نیمی دیگر از منازل شهرداری اهواز، افزود: زمین برخی از این منازل متعلق به شهرداری نیست، اما ساخت و ساز آن‌ها توسط شهرداری انجام شده است.

رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز تصریح کرد: طبق اساسنامه، مدت زمان اسکان در این منازل سازمانی سه سال است اما شهردار می‌تواند با تمدید مهلت تا پنج سال در منزل سازمانی زندگی کند.

ایزدی گفت: متاسفانه در شهرداری اهواز سوءمدیریت به گونه‌ای بوده که بعضا افرادی تا ۳۰ سال در این منازل سازمانی ساکن شده‌اند و در نتیجه صدها نفر از پرسنل شهرداری اهواز از استفاده از منزل سازمانی محروم شده‌اند در حالی که منازل سازمانی متعلق به همه پرسنلی است که شرایط اسکان در این منازل را دارند.

وی بیان کرد: تعدادی از این منازل مسکونی در اختیار افرادی قرار دارد که نیروی شهرداری نیستند و حتی اکنون نیز در سازمان خود شاغل نیستند. این افراد در شهرداری اهواز مامور بوده‌اند و بعد از اتمام ماموریت خود منزل را تخلیه نکرده‌اند اما با رانت و ارتباطات ناصحیح در این منازل که بعضا رهن آن‌ها هزینه بیش از ۲۰۰ میلیون تومانی دارد، سکونت دارند.

رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز تصریح کرد: حتی یک مورد از این افراد منزل سازمانی شهرداری را اجاره داده و خود در شهر دیگری زندگی می‌کند و حتی محل کار وی در شهر دیگری است. همچنین به دلیل اینکه برخی منازل شهرداری اهواز سند ندارد یک نفر در حال پیگیری است تا سند منزل را در تملک خود درآورد و ادعای مالکیت آن را دارد.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: در کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز، جلساتی در این خصوص برگزار و املاک سازمانی شهرداری بررسی شده‌اند و اطلاعات و آمار نسبتا دقیقی به دست آمده است. به دلیل محدودیت تعداد مناطق سازمانی شهرداری و تعداد کثیر پرسنل، پیگیر هستیم تا این منازل فروخته شوند و با منابع مالی حاصل از آن، مجتمع فرهنگی، رفاهی، تفریحی و ورزشی احداث شود تا همه کارکنان شهرداری از آن استفاده کنند.

ایزدی بیان کرد: اداره‌کل حقوقی و املاک شهرداری اهواز ملزم شده‌ است به افرادی که بیش از سه سال در این منازل ساکن هستند، اخطاریه‌ای صادر کند تا منازل را تخلیه کنند و همچنین مقرر شده از طریق دادستانی برای افرادی که بیش از پنج سال در این منازل ساکن هستند، حکم تخلیه اخذ شود.


منبع: ایسنا