کد خبر: ۴۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸ 04 December 2019

انتخابات منجر به افزایش قیمت مسکن نخواهد شد

رئیس اتحادیه املاک تهران می‌گوید: قیمت مسکن تا پایان سال مطلقا گران نمی‌شود و احتمالا به دلیل رکودی که در بازار وجود دارد قیمت‌ها نیز ارزان‌تر خواهد شد.
به گزارش سازه نیوز، بر اساس آمار بانک مرکزی در آبان ماه سال 1398، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 4100 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل 19٫5 درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 40٫7 درصد کاهش نشان می‌دهد.

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 12 میلیون و 460 هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب دو درصد کاهش و 35٫8 درصد افزایش نشان می‌دهد.

در همین حال رئیس اتحادیه املاک تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت مسکن بعد از انتخابات مجلس گران خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت مسکن بعد از انتخابات مجلس گران نمی‌شود. متاسفانه در آستانه برخی مناسبت‌ها همچون عید نوروز، ماه رمضان، انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس چنین گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر پیش‌بینی قیمت‌ها بعد و قبل از ایام مورد اشاره در رسانه‌ها شکل می گیرد و این موضوع نیز برای مردم مورد سوال است. ما معتقدیم باتوجه به افزایش قیمت‌ها در سال گذشته قیمت مسکن بعد از انتخابات مجلس گران نمی‌شود.

مصطفی قلی خسروی افزود: ما بارها گفته‌ایم که چهار مولفه بر گران شدن قیمت مسکن اثرگذار است که آنها عبارتند از افزایش قیمت ارز، قیمت طلا، بورس و حامل‌های انرژی. قیمت بنزین در هفته‌های اخیر گران شد اما فعلا این موضوع تاثیری بر افزایش قیمت خانه نداشته است؛ چرا که در این شرایط مردم دیگر قدرت خرید مسکن ندارند. پس دلیلی هم برای گران شدن قیمت مسکن در بازار وجود ندارد. اینکه گفته می‌شود قیمت مسکن بعد از انتخابات مجلس گران می‌شود شایعه‌ای بیش نیست.

او در پیش‌بینی درباره قیمت مسکن تا پایان سال اظهارکرد: قیمت مسکن تا پایان سال مطلقا گران نمی‌شود و احتمالا به دلیل رکودی که در بازار وجود دارد قیمت‌ها نیز ارزان‌تر خواهد شد.

قلی خسروی همچنین در پیش‌بینی درباره روند قیمت مسکن گفت: با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی مبنی بر رشد 14 درصدی قیمت مسکن ما معتقدیم که قیمت مسکن در نهایت تا سه درصد بیشتر رشد نخواهد داشت./منبع:تجارت نیوز