کد خبر: ۴۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸ 14 December 2019

حذف تهران از طرح ملی مسکن

در حالی پیش‌تر وزیر راه حذف تهران در طرح ملی مسکن را تکذیب کرده بود که در فاز ۷ ثبت‌نام این طرح ثبت‌نام فقط در شهرهای پردیس و پرند استان تهران انجام می‌شود.
به گزارش سازه نیوز، هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی در واکنش‌های به حذف تهران از طرح ملی مسکن گفته بود: ثبت نام طرح اقدام ملی برای تهران به هیچ عنوان حذف نشده و به دلیل آنکه برنامه ریزی برای شهر تهران به عنوان کلانشهر با سایر استان‌های کشور متفاوت است بنابراین باید تمهیدات و برنامه ریزی‌های ویژه‌ای را برای آنان انجام دهیم.

وی تصریح کرد: هیچ آمار یا برنامه جدیدی برای طرح اقدام ملی مسکن وجود ندارد و ما سیاست‌های خود را در این بخش با قدرت ادامه خواهیم داد.

این در حالی است که مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران امروز در اظهاراتی فقط از ثبت‌نام طرح ملی مسکن در پردیس و پرند خبر داده است.

رضا نگهبان با بیان این‌که متقاضیان مسکن شهر تهران در طرح اقدام ملی باید در مسکن شهرهای پرند و پردیس ثبت نام کنند، اظهار کرد: شرایط استفاده از تسهیلات مسکن اقدام ملی به گونه ای است که توان سنجی لازم در خصوص پرداخت توسط متقاضیان انجام خواهد شد.

وی افزود: در مرحله اول ثبت‌نام طرح ملی مسکن طی 30 آذرماه تنها اطلاعات شناسنامه‌ای (هویتی) و کدپستی نیاز است و برای این‌که حق شهروندان ضایع نشود، بارها گفته شده است که از اینترنت پرسرعت خانگی یا اینترنت موبایل استفاده شود.

وی ادامه داد: هر متقاضی محل سکونت خود را به عنوان شهر درخواستی انتخاب کند، چون در مرحله پالایش مدارک مربوط به سابقه سکونت به طور کامل پالایش خواهد شد.

نگهبان ادامه داد: ورود به سامانه www.tem.mrud.ir  را در نظر داشته باشند و تا مرحله ای که منتج به کد رهگیری 10 رقمی نشود، مراحل ثبت نام تکمیل نشده است، پس از مرحله فوق نیز متقاضیان باید منتظر اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی برای تحویل مدارک ثبت نام به صورت فایل اسکن شده در قالب فرمت jpg و با حجم حداکثر 200 کیلو بایت باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: میزان اقساط پرداختی نیز بسته به رقم وام متفاوت خواهد بود که در این زمینه نیز باید شرایط اقساط بانک مسکن را متقاضیان مدنظر داشته باشند.

به نظر می‌رسد تجربه اجرای مسکن ویژه در تهرانسر و مصائب متعدد آن در کنار مسائل پیرامون زمین در نظر گرفته شده برای ساخت و ساز مسکن، فعلا طرح ملی مسکن در این منطقه را با موانعی برای اجرا روبرو کرده است. مواردی که البته تاکنون مسئولان وزارت راه و شهرسازی درباره آن شفاف‌سازی نکرده‌اند.