کد خبر: ۴۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۱۵ دی ۱۳۹۸ 05 January 2020

افزایش خانه های خالی با توزیع نامناسب ساخت

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان با تاکید بر اینکه توزیع نامناسب ساخت و ساز مسکن موجب رشد واحدهای خالی از سکنه شده و در جهت خانه دار کردن اقشار کم درآمد نیست گفت:شورای عالی شهرسازی به عدم توزیع مناسب ساخت و ساز مسکن ورود کند.
به گزارش سازه نیوز، حسن محتشم با اشاره به اینکه ساخت و ساز مسکن در حال حاضر کمتر از تقاضا است گفت:توریع نامناسب ساخت علاوه بر اینکه موجب رشد واحدهای مسکونی خالی از سکنه شده باعث شده تا این ساخت و سازها نتواند با هدف خانه دار کردن مسکن اقشار کم درآمد باشد.

وی ادامه داد:شورای عالی معماری و شهرسازی باید شهرداریها را ملزم کند که شهرداریها در مناطقی پروانه ساخت صادر کنند که مسکن علاوه بر مناطق پردرآمد در مناطقی با هدف خانه دار شدن اقشار متوسط و کم درآمد هم احداث شود.

محتشم اضافه کرد:پس اگر ساخت و سازی هم در حال حاضر صورت می گیرد به دلیل عدم تطبیق شرایط ساخت با قدرت خرید متقاضیان مسکن نیست و جوابگوی این اقشار نبوده است.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان تهران با اشاره به اینکه توزیع نامناسب ساخت مسکن باعث افزایش تعداد واحدهای مسکونی خالی از سکنه و تخریب محیط زیست می شود اظهار داشت:باید به یک نکته دیگری هم توجه داشته باشیم و آن این است که اگر عرضه مسکن به تقاضا نزدیک نشود باعث افزایش قیمت مسکن خواهد شد.

وی افزود:در حال حاضر با انباشت تقاضای مسکن مواجه هستیم و سالانه نیز 700 هزار ازدواج در کشور به ثبت می رسد پس اگر دولت برنامه ریزی مناسبی نکند این انباشت تقاضا سرباز زده و باز هم جهش قیمت مسکن خواهیم داشت


منبع: فارس