کد خبر: ۴۹۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۱۵ دی ۱۳۹۸ 05 January 2020

وام مسکن ۲۴۰ میلیونی از روز سه‌شنبه قابل دریافت است

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن خبر داد که امکان دریافت وام جدید مسکن به ارزش ۲۴۰ میلیون تومان برای زوجین تهرانی از روز سه شنبه همین هفته در کلیه شعب بانک مسکن فراهم می‌شود.
به گزارش سازه نیوز، مسعود ایزدی روز یکشنبه افزود: بخشنامه وام جدید مسکن که چندی پیش به تصویب شورای پول و اعتبار رسید آماده و طی امروز و فردا به بانکهای عامل ابلاغ می شود و مردم می‌توانند از روز سه شنبه برای دریافت این وام اقدام کنند.

وی گفت: قرار بود روز شنبه (14 دی ماه) به طور رسمی این خبر اعلام شود که به دلیل شهادت سردار پر افتخار قاسم سلیمانی این بخشنامه دیرتر به بانک ها ابلاغ و از روز سه شنبه کلیه شعب موظف به پرداخت وام مسکن با قیمت جدید هستند.

ایزدی گفت: در شهر تهران برای متقاضیان فردی و زوجین به ترتیب 100 و 200 میلیون تومان وام از محل اوراق تقدیم می‌شود که با تسهیلات جعاله که در همین مصوبه از 20 به 40 میلیون تومان افزایش یافت؛ متقاضیان فردی و زوجین تهرانی می‌توانند در مجموع 140 و 240 میلیون تومان وام خرید یا ساخت مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن دریافت کنند.

به گفته ایزدی ساکنان فردی و زوجین مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر به ترتیب 80 و 160 میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن دریافت می‌کنند که با وام جعاله 40 میلیون تومانی در مجموع 120 و 200 میلیون تومان وام از محل اوراق تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی گفت: متقاضیان فردی و زوجین ساکن سایر مناطق شهری نیز می‌توانند به ترتیب 60 و 120 میلیون تومان وام دریافت کنند که با ترکیب وام جعاله 100 و 160 میلیون تومان تسهیلات از محل اوراق حق تقدم دریافت می‌کنند.

نرخ سود این تسهیلات مثل گذشته  17.5 درصد با بازپرداخت حداکثر 12 ساله است.

همچنین نرخ سود تسهیلات جعاله مثل گذشته 18 درصد با بازپرداخت حداکثر 5 ساله است


منبع: ایرنا