کد خبر: ۴۹۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۶ دی ۱۳۹۸ 06 January 2020

تکمیل نشدن بسیاری از واحدهای مسکن مهر

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۶ هزار و ۸۵۸ واحد مسکن مهر در شهرهای مختلف استان تا بهمن ماه امسال تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.
به گزارش سازه نیوز، حسین کلانتری امروز یکشنبه در کارگروه مسکن کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: برخی از این واحدها با کمبودها و نواقصات محدودی در حوزه های خدماتی مواجه هستند که دستگاه های خدمات رسان موظف هستند ظرف 15 روز آینده نسبت به رفع آنها و اتمام روند اجرایی و بهره برداری این واحدها اقدام کنند.

حدود یکهزار و 500 واحد مسکن مهر در سطح شهرهای استان بویژه گچساران و دهدشت هنوز تکمیل نشده و دارای ایرادات جزئی از جمله در زمینه نصب تاسیسات و شبکه های آب و برق هستند که قرار است این مشکلات ظرف کمتر از 15 روز آینده مرتفع و آماده واگذاری به متقاضیان شوند.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح ملی مسکن نیز گفت: منازل سازمانی و زمین های مازاد دستگاه های اجرایی باید در قالب سازو کارهای مشخص و با رعایت مکانیسم های قانونی در اختیار راه و شهرسازی برای خانه دار کردن کارکنان فاقد مسکن قرار گیرد.

کلانتری تصریح کرد: هم اینک بیش از 2 هزار و 550 واحد مسکن در این زمینه پیش بینی شده که هنوز افراد زیادی متقاضی برای خانه دار شدن هستند.

سال ها است طرح واگذاری زمین‌های دولتی در دولت‌های مختلف از سوی دستگاه‌های اجرایی به وزارت راه و شهرسازی در قالب‌های مختلف مطرح شده و حتی مشوق‌هایی را نیز چاشنی این کار برای تمکین نهادهای اجرایی در راستای عملیاتی کردن آن ارایه داده اند.

اجرای این طرح در ابتدا و از دولت‌های گذشته تاکنون حتی در دولت دوازدهم نیز برای کوچک کردن و چابک سازی ارکان دولت مطرح بوده و دستور ویژه رئیس جمهوری نیز به عنوان ضمانت اجرایی این طرح به همه دستگاه ها و استانداران سراسر کشور ابلاغ شده است.

اکنون دولت و وزارت راه و شهرسازی برای پیشبرد و شتاب بخشی اجرای این مصوبه و بخشنامه رسمی دولت مبنی بر واگذاری زمین‌های مازاد دستگاه های دولتی، طرح تامین مسکن برای کارکنان هر دستگاه مربوطه را نیز پیش کشیده و اعلام کرده هر دستگاهی می‌تواند زمین‌های مازاد خود را برای ساخت مسکن کارکنان آن دستگاه، در اختیار راه و شهرسازی استان ها قرار دهد.


منبع: ایرنا