کد خبر: ۴۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۱۶ دی ۱۳۹۸ 06 January 2020

مبله‌کارها از عوامل اصلی بالا رفتن اجاره بهای مسکن هستند

رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک و نمایشگاه‌داران اتومبیل شهرستان بوشهر گفت: مبله‌کارها از عوامل اصلی بالارفتن اجاره بهای مسکن هستند.
به گزارش سازه نیوز، احسان آستانه  با اشاره به علل افزایش اجاره بها در مرکز استان، اظهار داشت: رواج کار منازل مبله در بازار بوشهر که توسط افراد مبله‌کار اجاره گرفته و به صورت ساعتی، روزانه و شبانه اجاره داده می‌شود باعث افزایش قیمت اجاره بها شده است.

رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک و نمایشگاه‌داران اتومبیل شهرستان بوشهر افزود: رواج کار افراد مبله‌کار باعث خسارت به مصرف‌کنندگان واقعی مسکن در بازار بوشهر شده است.

وی در ادامه سخنان خود ابراز داشت: از آن‌جاکه نظارتی بر منازل مبله نیست تعدادی از این منازل می‌تواند به محلی امن برای سکونت افراد متخلف، متجاهر و حتی جنایت‌کار تبدیل شود.

آستانه تاکید کرد: منازل مبله بر خلاف قانون موجود در اجاره مسکن دست به دست می‌شود و با اجاره‌های گزاف و گاهی بدون مدرک شناسایی معتبر و یا یک کارت شناسایی در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: رونق کار منازل مبله باعث رکود صنعت هتل‌داری در استان بوشهر شده است، زیرا عموم افرادی که از شهرستان‌های دیگر به مرکز استان می‌آیند در این منازل سکونت می‌کنند.

رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک و نمایشگاه‌داران اتومبیل شهرستان بوشهر با اشاره به افزایش اجاره بهای املاک تجاری، گفت: به این دلیل که بیشتر صاحبان املاک تجاری دستی در بازار دارند در موقع اجاره دادن ملک خود انعطاف بیشتری به خرج می‌دهند، به همین دلیل شیب افزایش قیمت اجاره بهای ملک تجاری شیبی ملایم‌تر از املاک مسکونی دارد.

آستانه عنوان کرد:  بازارِ خرید و فروش املاک در بوشهر به ثبات رسیده و افزایش قیمتی نسبت به مهرماه نداشته‌ایم. پیش‌بینی می‌کنیم اگر اتفاق خاصی در اقتصاد ملی رخ ندهد و بازار با ثبات اقتصادی مواجه باشد افزایش قیمت مجددی رخ ندهد.


منبع: فارس