کد خبر: ۴۹۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۸ دی ۱۳۹۸ 08 January 2020

احداث قبرستان‌های جدید در تهران تا پایان سال آینده

عضو شورای شهر تهران گفت: با توجه به اتمام ظرفیت دفن اموات در بهشت‌ زهرا(س) ، تا پایان سال آینده قبرستان‌های جدید در تهران احداث خواهد شد.
به گزارش سازه نیوز ، ناهید خداکرمی با اشاره به اینکه مدیریت شهری در این دوره بنا دارد تکلیف مکان‌های جدید برای دفن اموات تهرانی‌ها را مشخص کند، اظهار کرد: در همین رابطه طرح‌های در دست بررسی است و در این زمینه از نظرات کارشناسان استفاده می‌شود و بزودی مکان‌های جدید اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه بهشت زهرا (س) در سال‌های آینده ظرفیتش به اتمام می‌رسد و باید به فکر مکانی مناسب برای دفن اموات باشیم، تصریح کرد: خوشبختانه کار‌های مطالعاتی خوبی انجام شده و ما به این نتیجه رسیدیم که دفن اموات نباید به صورت متمرکز در بهشت زهرا (س) باشد و باید در شرق و غرب و شمال تهران هم به فکر تعیین مکانی برای دفن اموات باشیم که این اقدام هم می‌تواند کمبود‌ها را جبران و سفر‌های طولانی درون شهری را کم کند، چون دلیلی ندارد کسی که در شمال تهران فوت می‌شود، در جنوب تهران دفن شود.

وی ادامه داد: بر اساس طرحی که در دست بررسی است در 3 قسمت از تهران 3 محل برای دفن اموات پیش بینی خواهد شد که در این زمینه تا سال آینده قبرستان‌های جدید احداث خواهد شد.

خداکرمی در پایان گفت: قبل از نهایی شدن مکان‌های جدید برای دفن اموات نمی‌توان نام مکانی را اعلام کرد و هر گونه اظهار نظر در این زمینه گمانهزنی است.