کد خبر: ۴۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۱۸ دی ۱۳۹۸ 08 January 2020

لوکس نشینی و لاکچری سواری مالیات دارد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ گفت: بر اساس مصوبه امروز این کمیسیون، مساکن دارای ارزش بالای ۱۰ میلیارد تومان و خودروهای دارای ارزش بالاتر از یک میلیارد تومان باید مالیات پرداخت کنند.
به گزارش سازه نیوز ، هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 در تشریح نشست امروز(سه شنبه 17 دی ماه) کمیسیون متبوعش، گفت: در نشست امروز و جلسات پیش کمیسیون تلفیق، بیشتر به موضوع پیشنهادات الحاقی نمایندگان به ماده واحده و تبصره های لایحه رسیدگی شد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از بندهای الحاقی به ماده واحده لایحه بودجه سال 99، موضوع انتقال اموال مرتبط با تأسیسات شرکت های آب و فاضلاب شهری، روستایی و شرکت های آب منطقه ای بود، تاکنون آبرسانی توسط شرکت های آب و فاضلاب منطقه ای صورت می گرفت، حال این وظیفه به شرکت آب و فاضلاب شهری در مراکز استان ها محول شد، از این رو برای این انتقال نیازمند مصوبه قانونی بودیم که این امر در لایحه بودجه صورت گرفت.

وی گفت: یکی دیگر از بندهای الحاقی به ماده واحده لایحه بودجه سال 99، درباره افزایش شفافیت تراکنش های بانکی، مبارزه با پولشویی و جلوگیری از فرار مالیاتی بود که مصوبه امروز کمیسیون هم به افزایش درآمدهای مالیاتی کمک کرده و هم فعالیت بانکی را در کشور شفاف می کند.

قوامی افزود: اخذ مالیات از کالاهای لوکس از دیگر مصوبات نشست امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس بود، بر اساس این مصوبه، مساکن دارای ارزش بالای 10 میلیارد تومان و خودروهای دارای ارزش بالاتر از یک میلیارد تومان باید مالیات پرداخت کنند. بر اساس آمارها حدود 62 هزار خودرو در کشور بالای یک هزار میلیارد تومان ارزش مالی دارند و باید در سال آینده مالیات بدهند.

وی گفت: در نشست امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99، مقرر شد که به ازای هر پیامک 10 ریال علاوه بر قیمت های قبلی از مشترکان اخذ و درآمدهای حاصله برای کمک به معلولان بهزیستی هزینه شود. همچنین بر اساس بند الحاقی به ماده واحده لایحه بودجه، تعرفه جرایم رانندگی در سال آینده 2 درصد افزایش یافته و درآمدهای حاصله برای کمک های درمانی به مصدومان در سوانح و برای پیشگیری از معلولیت های ناشی از سوانح به سازمان بهزیستی اختصاص داده می شود.