کد خبر: ۴۹۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۲۱ دی ۱۳۹۸ 11 January 2020

کاهش مشکلات مسکن کارگری با تصویب آیین نامه

توفیقی گفت: با تصویب آیین نامه حق مسکن کارگران توسط هیئت دولت، این قشر از جامعه با دغدغه و دردسر کمتری صاحب خانه می‌شوند.
به گزارش سازه نیوز ، فرامرز توفیقی رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار اظهار کرد: جلسات دستمزد حدود 3 هفته است که کماکان با موضاعات مختلف در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود.
وی افزود: این جلسات با نمایندگانی از دولت، کارگران و کارفرمایان برگزار می‌شود و هر کدام از اعضا این جلسات می‌توانند نسبت به هر پیشنهادی که درباره وضع معیشتی کارگران داده می‌شود، اظهار نظر کنند.
رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار بیان کرد: تاکنون در این جلسات توجه زیادی به سبد معیشت کارگران برای سال آینده نشده چراکه این بحث‌ها باید در جلسات آخر سال بررسی شوند.
توفیقی ادامه داد: علت اینکه فعلا سبد معیشتی کارگان برای سال آینده بررسی نمی‌شود این است  که احتمال نوسان قیمت کالا‌های اساسی و نرخ دلار در هفته‌های پایانی سال وجود دارد و ما نسبت به آخرین تغییرات، دستمزد سال 99 کارگران را تعیین می‌کنیم.
وی مطرح کرد: علاوه بر تعیین دستمزد کارگران باید در تلاش باشیم تا پیگیر حقوق اصلی کارگران باشیم و این حقوق نیز در جلسات دستمزد بررسی می‌شوند.
رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار ابراز کرد: یکی از مهم‌ترین حقوق کارگران که در جلسات دستمزد نیز بررسی شد، حق مسکن است که در این جلسات نقص‌هایی که در لوایح آن وجود داشت را اصلاح کردیم.
توفیقی گفت: آیین نامه اجرایی ماده 149 تبصره 2 بین دو وزارتخانه راه و شهرسازی و تعاون در شورای عالی کار مصوب شد و منتظر این هستیم که هیئت دولت نیز این آیین نامه را تایید کند تا به مرحله اجرایی برسد.
وی بیان کرد: در صورتی که آیین نامه حق مسکن کارگران به خوبی در کشور اجرایی شود، کارگران با دغدغه و دردسر کمتری صاحب خانه خواهند شد.
رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار اظهار کرد: جلسه‌ بعدی کمیته دستمزد روز شنبه هفته آینده با موضوع بررسی سبد معیشتی کارگران برگزار می‌شود./منبع:میزان