کد خبر: ۴۹۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۲۱ دی ۱۳۹۸ 11 January 2020

نبود مسکن برای معلولان نیشابور

رییس اداره بهزیستی نیشابور گفت: سازمان برنامه و بودجه اعتبارات پروانه‌ رایگان ساخت خانه برای ۱۰۰ خانواده دارای دو معلول حاشیه نشین در نیشابور را تأمین نکرده است و این خانواده‌ها هم فاقد خانه هستند.
به گزارش سازه نیوز ، علی صدر روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: به دلیل عدم تأمین اعتبارات بودجه‌ای از سوی سازمان برنامه و بودجه برای شهرداری‌ها همکاری مؤثری در این قسمت با بهزیستی صورت نمی‌گیرد.
وی ادامه داد: در صورت وجود زمین به خانواده‌های متقاضی مبلغ 600 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض تعلق می‌گیرد و بدون کمک نیکوکاران و مساعدت شهرداری امکان صاحب‌خانه شدن این خانواده‌ها وجود ندارد.
رییس اداره بهزیستی نیشابور گفت: طی 9 ماه نخست امسال 75 خانواده‌ یک معلولی و 25 خانواده دو معلولی برای دریافت تسهیلات مسکن به بانک عامل معرفی شده‌ اند و 87 خانواده دو معلولی شهری در این شهرستان در نوبت تسهیلات برای خرید مسکن هستند.
صدر افزود: از ابتدای امسال 40 خانواده‌ تحت پوشش بهزیستی نیشابور به صورت امانی و با کمک خیرین در منازل متعلق به مؤسسات خیریه جای داده شده‌ اند و یک میلیارد و 700 میلیون ریال کمک بلاعوض مسکن به خانواده‌هایی که به صورت خودمالکی اقدام به ساخت خانه کرده‌اند ارائه شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر 120 کودک تحت پوشش بهزیستی نیشابور هستند و از ابتدای امسال به ازای هر فرزند پنج میلیون ریال یارانه‌ حمایتی پرداخت شده و از این تعداد 13 نفر تحت پوشش بیمه‌ آتیه و عمر قرار دارند.
رییس اداره بهزیستی نیشابور گفت: 22 خانواده دارای سه‌قلو، 37 خانواده دارای دوقلو  و 25 مادر بدسرپرست هم تحت پوشش بهزیستی نیشابور هستند.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.


منبع: ایرنا