کد خبر: ۴۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۸ 12 January 2020

مهاجرت زمینه ساز افزایش قیمت مسکن

مهاجرت افراد از استان های بد آب و هوا به شیراز موجب ناهمگونی ریتم افزایش قیمت مسکن در این کلان شهر شده است.
به گزارش سازه نیوز، مهاجرت به شیراز داستان تازه ای نیست، از زمان جنگ تا کنون این هجرت مدام در حال تداوم است.

اگر چه عدم نظارت صحیح بر افزایش نرخ مسکن خود عامل مهمی در این نابسامانی و رنگارنگی قیمت هاست اما آنچه که بسیار اهمیت دارد فعالیت بنگاه هایی بدون مجوز به عنوان یک عنصر تعیین و افزایش قیمت است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز در این رابطه  گفت: شهر شیراز در کنار خوزستان و برخی استان های بد آب و هوا قرار دارد که باعث شده مردم شهرستانها تمایل به مهاجرت در شیراز را داشته باشند وهمین باعث تفاوت قیمت ها شده است.

تابنده ماه ادامه داد: در مدت اخیر به علت آلودگی هوا در شهرهای مجاور و پاکی هوای شیراز مهاجرهای زیادی در شیراز ساکن شدند.

وی با ابراز نارضایتی از عدم نظارت بر تعیین قیمت املاک در شیراز افزود: هر مالکی می تواندملک خود را به هر قیمتی که دوست دارد رهن و اجاره دهد و یا بفروشد.

تابنده ماه یاد آور شد: کار نظارت بر قیمت ها وظیفه اتحادیه نیست اگر چه ارگان های مربوطه نیز هیچگونه اقدامی انجام نداده اند.

 

رئیس اتحادیه املاک در شیراز اضافه کرد: در حال حاضر 5 هزار املاک فعال در شیراز وجود دارد که در این میان حدود 400 بنگاه بدون مجوز هستند.

وی تاکید کرد: بازرسان اتحادیه در حال بررسی و پلمب واحدهای باید مجوز هستند.

تابنده ماه با اشاره به نحوه ارائه شکایات مردمی در خصوص تخلف های احتمالی این حوزه افزود: شماره سامانه ای برای ثبت شکایت مردمی وجود ندارد و مردم می توانند برای ثبت شکایت از بنگاه به دفتر اتحادیه در خیابان باغ تخت مراجعه کنند ضمن اینکه اگر از خریدار و فروشنده یا مالک و مستاجر شکایت دارند باید به مرکز داوری در ابتدای خیابان پوستچی مراجعه کنند.

 قیمت هر متر آپارتمان نوساز و کلید‌‌‌ نخورد‌‌‌ه د‌‌‌ر میانرود‌‌‌، بولوار نصر، شهرک پرواز، بولوار تخت جمشید‌‌‌ و بولوار رحمت بین 3 تا 3 میلیون و 500 هزار تومان، د‌‌‌ر خیابان منشعب از چهارراه زند‌‌‌ان تا زند‌‌‌ان 5.3 تا 4 میلیون تومان، بولوار مد‌‌‌رس و ابیورد‌‌‌ی 3 تا 4 میلیون تومان، سفیر جنوبی، سفیر شمالی، بولوار پاسارگاد‌‌‌ و بولوار امیرکبیر 5.3 تا 4 میلیون تومان، بولوار جمهوری 4 تا 5 میلیون تومان، بولوار سرباز 5.4 تا 5.5 میلیون تومان، همت جنوبی 5 تا 5.5 میلیون تومان، زرهی و انشعابات آن شامل فلاحی، کلاهد‌‌‌وز، آقایی و ... 5.5 تا 6.5 میلیون تومان، تاچارا 6-5 میلیون تومان، ستارخان 8-6 میلیون تومان، فرهنگ شهر و همت شمالی 6 تا 5.7 میلیون تومان، معالی آباد‌‌‌ 5.6 تا 10 میلیون تومان بسته به موقعیت انشعابات، قصرد‌‌‌شت، ارم و خاکشناسی 8 تا 12 میلیون تومان و زرگری 11-7 میلیون تومان است.


منبع: فارس