کد خبر: ۴۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۲۲ دی ۱۳۹۸ 12 January 2020

اختصاص تسهیلات ۶۰ میلیونی به فرهنگیان

مدیر‌کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: زوجین فرهنگی تهرانی می‌توانند برای خرید مسکن تا سقف ۶۰ میلیون تومان وام دریافت کنند.
به گزارش سازه نیوز ، گودرز کریمی‌فر مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌و‌پرورش از انعقاد بیمه تکمیلی جدید برای فرهنگیان خبر داد و اظهار کرد: در بیمه جدید هزینه‌های کلینیکی، پاراکلینیکی، بیمارستانی، جراحی‌های تخصصی، نازایی و ناباروری بدون سقف پرداخت می‌شود.

او بیان کرد: فرهنگیان هزینه‌های درمانی مراکز غیر طرف قرارداد را با بیمه تکمیلی طی 15 روز و بیماران صعب‌العلاج به روز دریافت می‌کنند.

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره وام‌های ثانویه و حمایتی فرهنگیان افزود: یکی از وام‌های ثانویه و حمایتی ما، وام خرید کالا تا سقف 50 میلیون تومان و بازپرداخت 5 ساله یا 60 ماهه با کارمزد 12 درصد است.

کریمی‌فر تأکید کرد: ما همچنین برای زوجین فرهنگی در کلان‌شهر تهران تا سقف 160 میلیون تومان برای احداث مسکن وام پیش‌بینی کردیم که کارمزد این وام 12 درصد و بازپرداخت آن 12 ساله است؛ این وام در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای 200 هزار نفر جمعیت تا سقف 120 میلیون تومان و در سایر شهر‌های زیر 200 هزار نفر جمعیت تا سقف 100 میلیون تومان است.

او یادآوری کرد: فرهنگیانی که قصد دارند در تهران مسکن بخرند، می‌توانند 60 میلیون تومان وام با کارمزد 12 درصد و بازپرداخت 10 ساله دریافت کنند؛ مقدار این وام برای مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای 200 هزار نفر جمعیت، 50 میلیون تومان و در سایر شهر‌ها 40 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.