کد خبر: ۴۹۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۸ 15 January 2020

تخریب ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان سیستان و بلوچستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: براساس پیش بینی‌ها حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد در سیستان و بلوچستان تخریب شده است.
به گزارش سازه نیوز، خلیل منبتی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان درباره آخرین وضعیت خسارت به واحد‌های مسکونی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در زمینه آمارگیری خسارت احتمالی به واحد‌های مسکونی در منطقه 15 اکیپ از بنیاد مسکن حضور داشتند که به 30 اکیپ افزایش یافته است.

وی افزود: کل تجهیزات، امکانات و ماشین آلات برای انجام کار‌های امدادی در اختیار کارگزارن سیل قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان در رابطه با تعداد واحد‌های مسکونی تخریب شده در سیل گفت: براساس پیش بینی‌ها حدود 20 هزار واحد مسکونی از 10 تا 100 درصد براثر سیل در استان سیستان و بلوچستان خسارت دیده است.

منبتی درباره میزان خسارت احتمالی به واحد‌های مسکونی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: رقم کلی خسارت حدودا تا یک هفته آینده اعلام می‌شود.

وی با اشاره به شهر‌های درگیر در سیل سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین خسارت مربوط به شهر‌های کنارک، راسک، سرباز، فنوج و نیک شهر بوده است.

سامانه بارشی از روز جمعه وارد استان سیستان و بلوچستان شد و به گفته سازمان هواشناسی روز دوشنبه از استان خارج شده، اما اثرات و تبعات باران شدید و سیل همچنان در روستا‌ها دیده می‌شود./منبع:میزان