کد خبر: ۴۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۸ 19 January 2020

پیش‌بینی طوفان و سیل برای ایالت‌های سوخته استرالیا

کارشناسان وقوع طوفان‌های شدید را در ایالت "ویکتوریا"ی استرالیا که پیش از این درگیر آتش‌سوزی‌های شدید بود پیش‌بینی کرده‌اند که ممکن است به جاری شدن سیلاب در این ایالت منجر شود.
به گزارش سازه نیوز ، بارندگی‌های سنگین اخیر در استرالیا منجر به خفیف شدن بسیاری از آتش‌سوزی‌های طبیعی این کشور شده اما باعث قطعی برق و مسدود شدن جاده‌ها نیز شده است.

آتش‌سوزی‌های استرالیا که از ماه سپتامبر آغاز شده، منجر به مرگ دست‌کم ۲۸ نفر شده، هزاران خانه را ویران کرده و میلیون‌ها هکتار زمین را به آتش کشیده است. 

در همان حال که بارندگی‌ها و رطوبت هوا منجر به کاهش بحران آتش‌سوزی‌ها شده، دولت استرالیا تدبیراتی را جهت ترمیم وضعیت گردشگری کشور اندیشیده است.

 اسکات موریسون، نخست وزیر این کشور از تخصیص ۷۶ میلیون دلار از صندوق ملی ترمیم آتش‌سوزی برای صنعت گردشگری خبر داده است. وی از اقدامات مورد نظر دولت، به "تزریق فوری" بودجه برای مشاغل آسیب دیده اشاره کرد و اذعان داشت که گردشگری استرالیا با بزرگ‌ترین چالش خود تاکنون مواجه شده است.

شورای صنعت گردشگری استرالیا اعلام کرده خسارات وارد شده به این صنعت به یک میلیارد دلار رسیده است. شورای صادرات گردشگری استرالیا نیز اعلام کرده این خسارت‌ها ممکن است تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۰) به بالاتر از ۴.۵ میلیارد دلار برسد.

دفتر هواشناسی در ایالت ویکتوریا امروز (یک‌شنبه) هشدارهایی مبنی بر وقوع طوفان‌های شدید همراه با رعد و برق، بارندگی‌های سنگین و بادهای مخرب را برای بخش‌هایی از ایالت صادر کرد. گفته می‌شود وقوع طوفان و بارندگی‌های گسترده تا سه روز آینده برای کل این ایالت پیش‌بینی شده است.

دو روز آینده را می‌توان مرطوب‌ترین روزهای چندین ماه اخیر در ایالت "ویکتوریا"ی استرالیا دانست. تا به امروز (یک‌شنبه) دست‌کم ۱۴ آتش‌سوزی هم‌چنان در این ایالت در حال احتراق است.

هم‌چنین پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در ایالت "نیو ساوت ولز" که  ۶۹ آتش‌سوزی تا به امروز در آن فعال است، بارندگی‌های شدید در شمال ایالت کاهش یابد و هشدارهای جاری شدن سیلاب  برای رودخانه‌های "اورارا" و "بلینگر" لغو شود.

بنا بر گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، هم‌چنین مقامات رسمی در ایالت "کوئینزلند" از مردم خواسته‌اند در سواحل "گُلد کاست" با توجه به بارندگی‌های شدید روز گذشته (شنبه) جوانب احتیاط را رعایت کنند.


منبع: ایسنا