کد خبر: ۴۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ 21 January 2020

شناسایی ۳ هزار ساختمان ناایمن توسط آتش نشانان

شهردار تهران با بیان اینکه وضعیت تجهیزات در اختیار سازمان آتش‌نشانی با قبل از پلاسکو قابل قیاس نیست گفت: اکنون سه هزار ساختمان ناایمن توسط آتش‌نشانی شناسایی شده است.
به گزارش سازه نیوز، پیروز حناچی در مراسم بزرگداشت حادثه پلاسکو، با بیان اینکه داغ دل خانواده شهدای این حادثه با مسائل مالی حل نخواهد شد، اظهار کرد: باید ببینیم بعد از شهادت آتش‌نشانان وضعیت شهر چقدر تغییر کرده و ایمن‌تر شده است، این شهدا اقداماتی را در راستای ایمنی دیگران انجام دادند.

شهردار تهران افزود: اکنون وضعیت تجهیزات در اختیار سازمان آتش‌نشانی با قبل از پلاسکو قابل قیاس نیست، در حادثه پلاسکو فقط سه دستگاه خودروی سنگین با برد ارتفاع بالا داشتیم اما اکنون تعداد این تجهیزات زیاد شده است.

وی تصریح کرد: مطمئناً هیچ فردی نمی‌خواست حادثه پلاسکو روی دهد اما برخی مواقع عدم احتیاط ایمنی می‌تواند حوادثی پیش بیارود که تا قبل از آن قابل پیش‌بینی نبوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: تاثیر حضور آتش‌نشانان در حادثه پلاسکو اصلاح آیین‌نامه‌ها بوده، اکنون سه هزار ساختمان ناایمن توسط آتش‌نشانی شناسایی شده است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: آموزشهای آتش‌نشانی در رابطه با ساختمانهای بلند بعد از حادثه پلاسکو تغییر کرد و اینها مواردی است که بعد از حادثه پلاسکو به وجود آمد.

حناچی با بیان اینکه مدیران و دانش‌آموزان دو هزار و 880 مدرسه در بحث زلزله آموزش دیدند، گفت: سازمان آتش‌نشانی تاکنون 59 شهید تقدیم جامعه کرده است که 16 شهید مربوط به حادثه پلاسکو بود، می‌دانم خانواده‌های شهدا خواسته‌های خاصی از جمله شهید محسوب شدن دارند که در حال پیگیری هستیم اما اجرای این تصمیم با ما نیست.

وی عنوان کرد: مسقف کردن قطعه 50 در بهشت‌زهرا، صدور کارت ایثار توسط شهرداری تهران و طراحی جایگاه شهدا در ساختمان پلاسکو از دیگر خواسته‌های خانواده‌های این شهدا است.