کد خبر: ۴۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ 26 January 2020
در آخرین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان مطرح شد؛

مشارکت 120 میلیارد تومانی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در بازآفرینی تعامل بندر و شهرهای استان

در آخرین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان ابعاد مختلف طرح مطالعاتی بازآفرینی تعامل بندر و شهرهای بندر امام خمینی(ره)، آبادان و خرمشهر بحث و بررسی شد.



به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و دبیرکمیته ساماندهی و مدیریت سواحل بیان داشت: در نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان پنجم بهمن ماه سال جاری که با حضور استاندار، فرمانداران شهرهای ساحلی و مدیران کل دستگاه های اجرایی ذیربط این خوزستان برگزار شد، ضمن اشاره به مسئولیت های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی و ضرورت تدوین سندی راهبردی برای برقراری تعاملی سازنده بین بنادر و شهرهای همجوار، اجزای طرح مطالعاتی بازآفرینی تعامل بندر و شهر تشریح گردید.

وی همچنین در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر اینکه برای بررسی این طرح ها از دیدگاه های فرمانداران شهرهای بندری بهره گرفته می شود، گفت: تصمیم گرفته شده طرح مطالعاتی بازآفرینی تعامل بندر و شهر های استانی در کمیته های مشترک بررسی شود و نظرات مسئولین محلی از جمله فرمانداران با لحاظ مقتضیات شهرها لحاظ شود.

16 پروژه مهم در حوزه تعامل بنادر و شهرهای خوزستان تعریف شده است

عادل دریس ادامه داد: بعضی از خدماتی که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در حال ارائه هستند برای استان خوزستان بی سابقه هستند و به عنوان مثال می توان به جاده کمر بندی بندر امام خمینی(ره) به آبادان که با اعتباری بالغ بر 710 میلیارد ریال آغاز شده، اشاره کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در ادامه افزود: پیش از این پروژه، زیرساخت های درون شهری بخاطر تردد وسایل نقلیه سنگین دچار آسیب می شدند و پروژه کمربندی بندر امام خمینی(ره) تا کنون بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان همچنین ارزش پروژه های در حال اجرای این اداره کل در خارج از حریم بنادر را مبلغی بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: علاوه بر این نیز پروژه های متعدد دیگری در شهرهای بندری آبادان و خرمشهر نیز در حال اجرا هستیم.

دریس با اشاره به اینکه پروژه های این اداره کل با هدف عمل به مسئولیت های اجتماعی اجرا می شوند، گفت: در همین راستا 16 پروژه برای حوزه های شهری و بندری که اجرای آنها کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف شده است.



وی ادامه داد: در نهایت بررسی این طرح مجدد در شهرهای بندری استان انجام خواهد شد تا ابعاد مختلف پروژه ها با حضور مسئولان شهری مورد بررسی قرار بگیرد.

برداشتن دیوار صلب حائل بین بندر و شهرها، ایجاد مراکز خدمات گردشگری دریایی در نقاط مشترک بین بندر و شهر و ترمیم و تقویت معابر و بزرگراه های منتهی به بندر از اهم طرح های پیشنهادی در طرح مطالعاتی بازآفرینی تعامل بندر و شهر به شمار می روند.

برچسب ها: بندر امام