کد خبر: ۴۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ 30 January 2020

تغییرات قیمت نهاده‌های مسکونی شهر تهران در فصل پاییز

مرکز آمار اعلام کرد: درصد تغییرات شاخص قیمت نهاده‌های مسکونی شهر تهران در فصل پاییز نسبت به فصل مشابه سال قبل معادل ٢٧,٥ درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (۲۹.۰) ١.٥ واحد درصد کاهش داشته است.

به گزارش سازه نیوز، شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل پاییز ١٣٩٨ به عدد ٤٢٢,۰ رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل (٤۰٧.۰)، ٣.٧ درصد افزایش داشته است. درصد تغییرات شاخص قیمت نسبت به فصل مشابه سال قبل معادل ٢٧,٥ درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (٢٩.۰) ١.٥ واحد درصدکاهش داشته است.

درصد تغییرات میانگین شاخص چهار فصل منتهی به فصل پاییز سال ١٣٩٨ نسبت به میانگین شاخص چهار فصل منتهی به پاییز سال ١٣٩٧ معادل ٤٢,١ درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (٤٩.٢) ٧.١ واحد درصد کاهش داشته است.

در فصل پاییز سال١٣٩٨ شاخص قیمت گروه «آهن آلات میلگرد پروفیل درب و پنجره و نرده» با ١٤,٤ درصد افزایش نسبت به فصل قبل بیشترین تاثیر را در شاخص کل داشته است. گروه «خدمات» با ٣,٧ درصد و گروه «چوب» با ٦,٥ درصد افزایش به ترتیب رتبه‌های بعدی تاثیرگذاری در افزایش شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران داشته‌اند.

همچنین از بین تمامی گروه‌ها، گروه «سیمان، بتن، شن و ماسه» با ٨,١ درصد و گروه «انواع بلوک، سفال وآجر» با ١,٤ درصد و گروه «موزاییک، کاشی و سرامیک» با ١,۰ درصد کاهش نسبت به فصل قبل به ترتیب بیشترین تاثیر گذاری در کاهش شاخص کل را به خود اختصاص داده‌اند./ منبع: ایبنا