کد خبر: ۴۹۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ 01 February 2020

مردم از دو روز دیگر منتظر پیامک تایید مسکن ملی باشند

وزیر راه و شهرسازی خبر داد که از دو روز دیگر« ۱۴ بهمن» به واجدان شرایط و تاییدشدگان مسکن ملی در مرحله نخست، پیامک ارسال می‌شود.

به گزارش سازه نیوز، «محمد اسلامی» در حاشیه برگزاری مراسم نمادین ورود حضرت امام خمینی (ره) به ایران در ترمینال یک فرودگاه مهرآباد، در خصوص آخرین وضعیت مسکن ملی گفت: همزمان با ایام دهه فجر تعدادی از واحدهای مسکن مهر به مردم تحویل داده شده و تعدادی از پروژه‌های ملی مسکن نیز کلنگ زنی خواهد شد.

وی در خصوص اعلام نتیجه بررسی مرحله نخست ثبت نام مسکن ملی گفت: مردم از روز 14 بهمن منتظر دریافت پیامکی باشد که نشان دهنده پذیرش آنها است.

به گفته اسلامی 42 درصد متقاضیان مسکن ملی در مرحله نخست حذف شدند و برای 58 درصد دیگر پیامکی ارسال خواهد شد که آنها را برای معرفی به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها  راهنمایی می‌کند.

وی همچنین به بازدید روز گذشته خود از آزادراه تهران - شمال اشاره کرد و گفت: وجه تمایز این آزادراه با دیگر پروژه‌هایی که تاکنون اجرا شده، ‌سیستم هوشمندی است که در این آزادراه استفاده می شود؛ آزادراه تهران شمال با یک سیستم مدیریت یکپارچه که شامل آتش‌نشانی، هلال‌احمر، پلیس راه، است به صورت هوشمند اداره خواهد شد.

به گفته اسلامی اکنون آزادراه تهران شمال نیازمند برق اضطراری است و گفت: تصور شرکت آزادراه تهران - شمال این بود از منطقه گچسر به آنها برق داده می‌شود که ظاهرا میسر نشد؛ در همین فاصله ژنراتورهای یک مگاواتی خریداری شد و در حال نصب است.

بر اساس نتیجه گیری اسلامی، تا روز 30 بهمن ماه هیچ بخشی از کار باقی‌ نمی ماند و همه ارگانها از منطقه خارج می شوند.

وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه شرکت‌های فعال در آزادراه بهترین شرکت‌های فعال و پیمانکار هستند و روز افتتاح این شرکت‌ها و مشاوران به مردم معرفی می‌شوند، گفت: روزهای اولیه اسفند ماه، آزادراه تهران - شمال را افتتاح می‌کنیم.

معامله بزرگ قرن شکست می‌خورد

وزیر راه همچنین در آغاز این مراسم با بیان اینکه وعده خداوند تحقق یافته است و حق بر باطل پیروز شده است گفت:جهاد در راه خدا هیچ زمانی تعطیل نخواهد شد البته در مقابل نقشه‌های باطل  برای مقابله با جبهه حق همواره نوسازی می شود و آنها از این شکست‌های متوالی هم عبرت نمی‌گیرند.

اسلامی با یادی از امام راحل و شهدای انقلاب ادامه داد: خدا را شاکریم که درعصر انقلاب اسلامی به سر می‌بریم.در 41 سال اخیر نقشه‌های زیادی از استکبار دیده‌ایم و از نزدیک آنها را لمس کرده‌ایم.هزینه‌های سیاسی زیادی را ملت ایران پرداخته کرده است اما تحقق شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی، تحقق دستاوردهای ژرف و ماندگار است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز ایران از نادر کشورهایی است که استقلال رای دارد و سلطه پذیر نیست، گفت: مبارزه با سلطه‌گری متاثر از هدایت مدبرانه امام و رهبری است.

اسلامی با بیان اینکه اولین برگ جریمه آمریکا برای انقلاب تحریم‌ها بود، گفت: استکبار جهانی به بلوکه کردن دارایی‌های ایران پرداخت و اگردر این شرایط به خودباوری نرسیده بودیم و از ظرفیت داخلی استفاده نکرده بودیم امروز به این قدرت نمی رسیدیم و این پیروزی متاثر از پیگیری برای رسیدن به استقلال است.

وی گفت: امروز شاهدیم که آمریکا با به میدان آمدن و شهادت سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی انتقام شکست طرح خاورمیانه بزرگ را گرفت .

اسلامی با بیان اینکه طرح معامله بزرگ قرن مثل خاورمیانه بزرگ به شکست می‌انجامد، گفت: ملت‌ها هوشیار هستند و مردم کشورهای مختلف قبل از اجرای این طرح شکست خورده علیه آن تظاهرات کرده‌اند چرا که عصر امروز عصر پیروزی ملت‌ها است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: باید مراقب باشیم که رمز و راز پیروزی انقلاب اسلامی کلمه الله و وحدت کلمه است که امام راحل هم مرتب تکرار می‌کردند و بر اتحاد تاکید داشتند.

مراسم یادبود ورود حضرت امام خمینی به کشور پیش از ظهر  امروز به رسم هر سال در ترمینال یک فرودگاه امام خمینی برگزار شد.

منبع: ایرنا