کد خبر: ۴۹۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ 02 February 2020
مدیرکل نوسازی مدارس استان خبرداد

بهره‌برداری از ۴۷۱ کلاس درس در خوزستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: بهمن‌ماه سال جاری، ۱۴۲ پروژه در قالب ۴۷۱ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۰۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

علی قربانی در نشست خبری که در اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۶ هزار و ۵۰۰ فضای آموزشی در استان وجود دارد که شامل ۳۰ هزار کلاس درس است و حدود ۳۰ درصد مدارس استان نیاز به مقاوم‌سازی دارند و مابقی فضاها نیز مناسب و ایمن هستند که امیدواریم با اقداماتی که انجام می‌شوند، تعداد فضاهای نامناسب کاهش یابند. 

وی افزود: هم اکنون ۵۴۷ پروژه آموزشی در قالب ۲ هزار و ۲۹۱ کلاس درس در استان در دست اجرا داریم. اعتبارات استانی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان و اعتبارات ملی بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان است. مشارکت خیرین نیز رشد چشمگیری داشته است. همچنین اعتبارات استانی و ملی در سه سال گذشته رشد بیش از ۲ برابری داشته است.


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: در مهر سال جاری ۲۵۴ پروژه در قالب ۸۶۰ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و امیدواریم امسال بیش از هزار کلاس درس به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: خوشبختانه برای بهمن سال جاری ۱۴۲ پروژه در قالب ۴۷۱ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۰۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. مجموع پروژه‌هایی که در مهرماه و بهمن‌ماه به بهره‌برداری می‌رسند، بیش از هزار و ۳۰۰ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۲۳۲ میلیارد تومان است که می‌تواند رکوردی برای استان و کشور باشد. با این روند امیدواریم وضعیت فضای آموزشی استان بهبود یابد.

قربانی با بیان اینکه در برنامه داریم که مهر سال آینده از ۱۷۴ پروژه در قالب ۸۰۲ کلاس درس بهره‌برداری کنیم، گفت: امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به خرید تجهیزات مدارس اختصاص داده شد؛ از جمله توزیع بیش از  ۴ هزار کولر، خرید بیش از ۲۰ هزار میز و نیمکت جدید و توزیع هزار دستگاه کامپیوتر. امسال بیش از ۲۰ هزار میز و نیمکت آسیب دیده توسط دانش آموزان هنرستان‌ها تعمیر شد که باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شد.

وی تاکید کرد: امسال، تعمیر مدارس را با اولویت مناطق حاشیه‌ای شهر اهواز انجام دادیم و بیش از هزار کلاس درس با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان را در تابستان تعمیر کردیم. در برخی از مناطق مشکل فضای آموزشی وجود داشت؛ برای منطقه مهدیس اهواز کارگروه ویژه تشکیل شد و مهرماه یک مدرسه ۱۲ کلاسه احداث شد و تا پایان هفته نیز یک مدرسه دیگر افتتاح خواهد شد و می‌توان گفت مشکل منطقه مهدیس را تا مهر ماه سال آینده به طور کامل حل خواهیم کرد. همچنین برای حل مشکلات ویس و ملاثانی، ساخت چند پروژه مشارکتی را آغاز کردیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در پایان گفت: برای اولین بار با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان توافق کردیم که ۶ میلیارد تومان برای توسعه کلاس در مدارس اختصاص داده شود. این اعتبار برای مدارسی است که با سطح تراکم دانش‌آموزی بالایی مواجه هستند و در حال اضافه کردن کلاس به مدارس هستیم.
منبع: ایسنا
برچسب ها: مدرسه سبز