کد خبر: ۴۹۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ 04 February 2020

بهره برداری از 400 کیلومتر بزرگراه در سراسر کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی در امور توسعه راه های کشور گفت: تا پایان سال جاری ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه در سراسر کشور بهره برداری می شود.
به گزارش سازه نیوز،خیرالله خادمی  در  آئین افتتاح ۱۱کیلومتر از بزرگراه گچساران به بهبهان افزود: سالیانه یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر از جاده های کشور تبدیل به بزرگراه می شود که این امر نقش مهمی در ایمنی محورهای ارتباطی  دارد.

وی از در دست ساخت بودن هفت هزار و ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه درمناطق مختلف کشور خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در امور توسعه راه های کشور گفت: ایجاد ۵۴۰ کیلومتر بزرگراه در استان های سیستان و بلوچستان، فارس،کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان در قالب سه طرح  پیش بینی شده که تاکنون ۴۰۰ کیلومتر آن بهره برداری شده است.

خادمی گفت: با احداث این میزان بزرگراه در کریدور شرق به جنوب غرب کشور افزون بر سلامت مسافران زمینه برای رونق صنعت گردشگری نیز در این مناطق نیز فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد: امسال ۱۲۰ میلیارد تومان برای ساخت جاده های کریدور شرق به جنوب غرب کشور اختصاص یافته است.

خادمی اضافه کرد: ساخت بزرگراه بابامیدان،گچساران به بهبهان به طول ۱۴۵ کیلومتر از مهمترین طرح های  راهسازی جنوب کشور است که هم اکنون در سه قطعه در دست اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی در امور توسعه راه های کشور گفت: جاده گچساران به بهبهان به طول ۴۰ کیلومتر یکی از قطعات مهم این طرح است که تاکنون ۳۵ کیلومتر آن بهره برداری شده است.

وی اظهار داشت: این طرح در چهار ماهه آینده به طور کامل بهره برداری خواهد شد.

خادمی تاکید کرد: تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان برای ساخت جاده گچساران به بهبهان هزینه شده است که برای پرداخت مطالبات عوامل اجرایی و تامین سایر هزینه ها ۵۰ میلیارد تومان دیگر مورد نیاز است.

خادمی با اشاره به در دست اجرا بودن جاده ملی پاتاوه -دهدشت به بوشهر گفت: تکمیل این طرح استان کهگیلویه و بویراحمد را در کریدور تقسیم ترافیک کشور قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: این طرح با ۱۳۸ کیلومتر طول و ۹ کیلومتر تونل می تواند تحولی بزرگ در بهبود زیرساخت های این استان باشد.

خادمی ادامه داد: بخش جدیدی با تلاش نماینده شهرستان های گچساران و باشت به این طرح اضافه شده است که گچساران را از طریق چرام -دیل به بنادر جنوبی متصل می کند.

شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
منبع: ایرنا