کد خبر: ۴۹۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ 06 February 2020

۴۷۱ کلاس درس با حضور رئیس مجلس در خوزستان افتتاح شد

با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو، امروز ۱۵ بهمن از ۴۷۱ کلاس درس در استان خوزستان بهره برداری شد.

به گزارش روابط عمومى اداره كل نوسازى مدارس خوزستان ، علی لاریجانی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خوزستان گفت : پروژه‌های آموزش‌ و پرورش ممکن است در کوتاه مدت نتیجه آن ملموس نباشد اما این اقدامات در طول دراز مدت نتایج موثری خواهد داشت و امیدوارم این پروژه ها نقش موثری در ارتقاء سطح آموزش و پرورش در خوزستان داشته باشد.



مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در آیین بهره برداری از یک هزار و ۳۳۱ کلاس درس با حضور رئیس مجلس:
نوسازی مدارس یکی از پرحجم ترين و گسترده ترين دستگاه های اجرایی در خوزستان

‫قربانى در اين مراسم  با اشاره بر لزوم افزایش سرانه آموزشی در استان خوزستان گفت: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در حال حاضر با ٥٤٧ پروژه در قالب ٢ هزار و ٢٩١  کلاس درس که از اعتباری بالغ بر ٤ هزار میلیارد ریال برخوردارند، یکی از پرحجم ترین و گسترده ترين دستگاه های اجرایی در سطح استان خوزستان می باشد.‬


علی قربانی با بیان اینکه از ۳۰ هزار کلاس درس در خوزستان ۳۰ درصد آنها فرسوده و به بازسازی نیاز دارند گفت: نسبت به میانگین کشوری کمبود فضای آموزشی به میزان ۱۰ هزار فضای آموزشی در خوزستان وجود دارد که برای احداث به کمک دولت و خیران نیاز است.

وى افزود : ٦ هزار و ۵۰۰ فضای آموزشی در خوزستان وجود دارد و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانش آموز در این استان مشغول به تحصیل هستند.

مديركل نوسازى مدارس خورستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سيل امسال گفت : در حادثه سیل فروردین امسال ۱۱۳ مدرسه در خوزستان دچار آسیب شد و هزار میلیارد ریال به فضاهای آموزشی این استان نیز خسارت وارد شد که تمامی مدارس مناطق سیل‌زده استان در مهر امسال تعمیر و بازسازی و تحویل آموزش و پرورش شدند.

قربانى ادامه داد: ۶۰ مدرسه در حادثه زلزله مسجد سلیمان نیز صدمه دید که با کمک اعتبارات ملی و استانی و خیران تعمیر و بازسازی و در مهر امسال افتتاح شدند.


قربانی افزود: عملیات اجرایی ۱۲ پروژه جدید در قالب ۱۰۰ کلاس درس در خوزستان در حال انجام است که در مهر سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.
وی بیان کرد: ۲۵۴ پروژه در قالب ۸۶۰ کلاس درس در مهر امسال ، و امروز نیز ۴۷۱ کلاس درس در خوزستان افتتاح شدند که در مجموع امسال تاکنون یکهزار و ۳۳۱ کلاس درس امسال ساخته شد.
برچسب ها: نوسازی مدارس